English

اردوغان در تماس با پوتین:

حمله ترکیه به سوریه همانطور که برنامه‌ریزی شده ادامه خواهد یافت

شبکه تلویزیونی ترکیه‌ای گفت: اردوغان به پوتین گفته است، حمله ترکیه به سوریه موسوم به عملیات شاخه زیتون همانطور که برنامه‌ریزی شده ادامه خواهد یافت.

حمله ترکیه به سوریه همانطور که برنامه‌ریزی شده ادامه خواهد یافت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روسیا الیوم، کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در تماسی تلفنی با  رجب طیب اردوغان، همتای ترکی‌اش درباره وضعیت سوریه و پرونده‌های تقویت همکاری در چارچوب نشست آستانه پرداخت.

اردوغان گفت: حمله ترکیه به سوریه موسوم به عملیات شاخه زیتون همانطور که برنامه‌ریزی شده ادامه خواهد یافت.

پوتین و اردوغان

دو طرف در جریان این تماس تلفنی همچنین بر آمادگی خود جهت هماهنگی مستحکم و قوی برای تلاش‌های روسیه، ترکیه و ایران به خاطر تضمین مناطق کاهش تنش و پیشبرد روند سیاسی به سمت گسترش توافقاتی که در کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی به آن دست یافتند، تاکید کردند.

طبق گزارش این بیانیه، پوتین و اردوغان در جریان این گفت‌وگوی تلفنی به بررسی وضعیت شمال غرب سوریه با توجه به عملیات نظامی ترکیه در منطقه عفرین پرداختند.

در همین راستا، یک منبع در ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که اردوغان در جریان این تماس رئیس جمهوری روسیه را در جریان آخرین تحولات  عملیات "شاخه زیتون" ترکیه در عفرین و تاسیس مراکز نظارتی جدید در منطقه کاهش تنش در ادلب قرار داد.

اردوغان

تلویزیون سی ان ان ترک نیز گزارش داد، اردوغان به همتای روس خود اظهار داشت که نظام سوریه در صورت امضای توافقنامه‌ای با یگان‌های مدافع خلق کرد علیه عملیات نظامی ترکیه با عواقبی روبه‌رو خواهد شد.

شبکه تلویزیونی ترکیه‌ای افزود: اردوغان به پوتین گفته است، حمله ترکیه به سوریه موسوم به عملیات شاخه زیتون همانطور که برنامه‌ریزی شده ادامه خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه