English

دبیرکل ناتو:

توافق هسته‌ای با ایران باید به درستی اجرا شود

دبیرکل ناتو گفت: ناتو اهمیت زیادی برای توافق هسته‌ای با ایران قائلند اما این توافق برای موثر بودن باید به درستی و کامل اجرا شود.

توافق هسته‌ای با ایران باید به درستی اجرا شود

به گزارش خبرگزاری موج، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در نشستی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ تاکید کرد:  اجرای کامل توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که در ژوئیه 2015 حاصل شد الزامی است.

وی با ادعای اینکه ایران نگرانی‌هایی در زمینه اشاعه ایجاد می‌کند، گفت: به همین دلیل است که کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اهمیت زیادی برای توافق هسته‌ای با ایران قائلند اما این توافق برای موثر بودن باید به درستی و کامل اجرا شود.

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی رسمی ناتو، استولتنبرگ در ادامه با اشاره به اینکه مسئله هسته‌ای کره شمالی نیز باید مورد رسیدگی قرار گیرد، افزود: تمامی این تحولات ما را ملزم می‌کند که به تهدیدات هسته‌ای توجه بیشتری نشان دهیم.

این اظهارات در حالی بیان شده است که رئیس جمهور آمریکا علیرغم تعهد این کشور برای پایبندی به توافق هسته‌ای بارها این توافق را مورد انتقاد قرار داده و اخیرا نیز هشدار داده است که اگر اروپایی‌ها آنچه را وی نقاط ضعف توافق می‌داند، اصلاح نکنند واشنگتن از آن خارج خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی