English

میشل عون:

احتمال آغاز جنگی جدید با عملی شدن تهدیدات اسرائیل

رئیس جمهور لبنان با اشاره به اینکه تاکنون تهدیدات رژیم صهیونیستی در حد حرف باقی مانده است اعلام کرد: اگر تهدیدات اسرائیل عملی شود، جنگهای جدیدی رخ خواهد داد.

احتمال آغاز جنگی جدید با عملی شدن تهدیدات اسرائیل

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از النشره، رئیس جمهور لبنان اعلام کرد تهدیدات رژیم صهیونیستی در حد حرف باقی مانده است و اگر این تهدیدات عملی شود احتمال آغاز جنگی جدید محتمل است.

میشل عون رئیس جمهور لبنان اعلام کرد: لبنان در صورت هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی به آن یا منابع نفتی اش از سرزمین خود دفاع خواهد کرد. تاکنون تجاوزی رخ نداده و فقط در حد حرف بوده است.

وی افزود: تحریک کلامی اسرائیل برای ما مهم نیست اما اگر اجرایی شود جنگهای جدیدی در کار خواهد بود. بعید است که اسرائیل تهدیدات خود را عملی کند. اسرائیل نمی تواند در مرزهای ما دیوار احداث کند.

عون گفت: اسرائیل از زمان پیداش همه کشورهای اطراف را تهدید کرده و به عنوان رژیم نژاد پرست مطرح شده است و راهکارهایی که هم اکنون ارائه می شود کاغذی است و به صلح با کشورهای عربی محقق نمی شود زیرا صلح با تانک، جنگنده و توپخانه محقق نمی شود.

رئیس جمهور لبنان بیان کرد: قانون انتخابات جدید لبنان به همه اکثریت و اقلیت اجازه می دهد که نماینده در پارلمان داشته باشند و برگرفته از اراده ملت لبنان خواهد بود. این قانون به تثبیت عدالت منجر خواهد شد. غالب و مغلوبی در انتخابات آینده در کار نخواهد بود و ما پارلمانی متوازن خواهیم داشت با بهترین سطح نمایندگی که بیانگر تنوع و تعدد در لبنان است. اراده صریح و آشکار درباره حفظ ثبات در لبنان وجود دارد. احدی نمی تواند انتخابات را متوقف کند.

احتمال آغاز جنگی جدید با عملی شدن تهدیدات اسرائیل

پرونده آوارگان دارای بار سنگین بر اقتصاد لبنان است

وی در ادامه از تلاش لبنان برای دور ماندن از تاثیرات جنگ در سوریه سخن گفت و پرونده آوارگان را دارای بار سنگین بر اقتصاد لبنان دانست.

عون اعلام کرد: خطر امنیتی دائم و فراگیر علیه کشور ما وجود ندارد. ما تلاش می کنیم که بخشی از آوارگان به سوریه بازگردند به ویژه که بسیاری از مناطق در سوریه امن شده است.

وی از توقف جنگ در سوریه و راهکار سیاسی برای حل بحران آن حمایت کرد.

رئیس جمهور لبنان درباره تصمیم آمریکا درباره قدس نیز گفـت: آمریکا طبق قوانین بین المللی نمی تواند به تنهایی بر اساس نظر رئیس جمهورش عمل کند و قدس را به اسرائیل بدهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه