English

حمله اسرائیل به انبارهای تسلیحاتی حزب‌الله لبنان

رسانه‌های اسرائیل نیز اعلام کردند: انفجارهای مهیبی در نزدیکی غرب دمشق به گوش رسید که ناشی از حملات هوایی اسرائیل به انبارهای تسلیحاتی حزب‌الله لبنان بود.

حمله اسرائیل به انبارهای تسلیحاتی حزب‌الله لبنان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه اسکای نیوز، در ادامه تنش در جولان رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند انفجارهای مهیبی در نزدیکی غرب دمشق به گوش رسید که ناشی از حملات هوایی اسرائیل به انبارهای تسلیحاتی حزب الله لبنان بود.

در ادامه تنش در جبهه جولان اشغالی (شمال اسرائیل) که از بامداد صبح امروز آغاز شد، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شلیک بیش از ۲۵ خمپاره از خاک سوریه به سمت اسرائیل شد و تهدید کرد که واکنش نشان می‌دهد.

اسکای نیوز گزارش داد،‌ اسرائیل دست به حملات جدیدی به ریف دمشق زد. رسانه‌های اسرائیل نیز اعلام کردند، انفجارهای مهیبی در نزدیکی غرب دمشق به گوش رسید که ناشی از حملات هوایی اسرائیل به انبارهای تسلیحاتی حزب‌الله لبنان بود.

صدای آژیر در جولان به صدا درآمد

المیادین گزارش داد، اسرائیل بخشی از حریم هوایی خود را به روی هواپیماها بسته و صدای آژیر در جولان، الجلیل الاعلی و تعدادی از شهرک‌ها در شمال و اصبع جلیل به صدا درآمد.

شبکه الجزیره نیز از انفجار انبار تسلیحاتی ارتش سوریه در غرب شهر الکسوه در ریف دمشق در اثر بمباران اسرائیلی خبر داد.

الجزیره همچنین با بیان اینکه شهرک‌های اسرائیلی در شمال پناهگاه‌ها را به منظور آمادگی در صورت متشنج شدن اوضاع باز کرده‌اند، اعلام کرد، پروازهای از فرودگاه بن گوریون متوقف شده و برخی هواپیماها با تاخیر در نشستن در فرودگاه بن گوریون مواجه شده‌اند.

حملات هوایی اسرائیل به انبارهای تسلیحاتی حزب‌الله لبنان

پدافند هوایی سوریه مانع از حملات جدید اسرائیل بر فراز ریف دمشق شد

شبکه الاخباریه سوریه نیز اعلام کرد، پدافند هوایی سوریه مانع از حملات جدید اسرائیل بر فراز ریف دمشق شد.

یک منبع نظامی سوری به النشره گفت:‌ سامانه‌های دفاع هوایی سوریه به هدف قرار دادن هر گونه حمله اسرائیل در خاک سوریه پاسخ می‌دهد.

وی تاکید کرد: ما تعدادی از موشک‌ها و جنگنده‌های اسرائیلی را هدف قرار گرفتیم.

به گفته این منبع، خسارت‌های ناشی از حملات اسرائیل محدود به خسارت‌های مالی است و تنها تعدادی از عناصر ارتش زخمی شده‌اند.

بنیامین نتانیاهو،‌ نخست وزیر اسرائیل در پی این رخدادهای امنیتی جلسه کابینه امنیتی را برگزار کرد. دولت اسرائیل مجوز انجام حملات هوایی علیه اهدافی در داخل خاک سوریه را به ارتش رژیم صهیونیستی داد. نتانیاهو به ارتش اسرائیل اجازه داد تا هر مقر نظامی در سوریه را خطری بر اسرائیل باشد، بمباران کند.

نخست وزیر اسرائیل با مقامات امنیتی و اعضای کابینه امنیتی درباره وقایع جبهه جولان دیدار کرد. آویگدور لیبرمن، وزیرجنگ اسرائیل هم در نشست کابینه امنیتی حضور یافت.

اسرائیل از واشنگتن و مسکو خواسته است برای اجتناب از نامساعد شدن اوضاع در مرزهای سوریه مداخله کنند

رسانه‌های اسرائیلی در خبری تاکید کردند، اسرائیل از واشنگتن و مسکو خواسته است برای اجتناب از نامساعد شدن اوضاع در مرزهای سوریه مداخله کنند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده بودند، گادی آیزنکوت، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی جلسه‌ای ویژه درباره ارزیابی نحوه پاسخگویی به وقایع برگزار کرد.

المیادین نیز گزارش داده بود، ارتش اسرائیل به رهبران سیاسی اطلاع داده که کاملا آماده ادامه عملیات برحسب تصمیمات سیاسی و نیاز است.

رسانه‌ها افزودند، فرضیه‌ای در حال بررسی است مبنی بر اینکه آیا تلاشی برای افتادن اسرائیل در دام ایران وجود داشته است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شده بودند، نیمه‌های شب گذشته پنج موشک از خاک سوریه به سمت بلندی‌های جولان شلیک و یک پهپاد سوری نیمه‌های شب گذشته وارد حریم هوایی اسرائیل شده بود و اسرائیل در واکنش به این اقدام دست به حملاتی علیه اهدافی در سوریه زد.

جنگنده‌های اسرائیلی جاده اصلی الزبدانی و قوسایا را هدف گرفتند

این رسانه‌ها مدعی شدند، این حملات موشکی هیچ خسارتی بر جای نگذاشته است.

بر اساس اطلاعات اولیه، جنگنده‌های اسرائیلی جاده اصلی الزبدانی و قوسایا را هدف گرفتند.

شبکه اسکای نیوز به نقل از ارتش اسرائیل ادعا کرد، یک پهپاد ایرانی را رهگیری کرده و اسرائیل اهدافی ایرانی را در خاک سوریه مورد هدف قرار داده است.

در این راستا آفیخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که هلی‌کوپتر آپاچی اسرائیلی یک پهپاد ایرانی را که از خاک سوریه بلند شده بود، رهگیری کرد.

وی ادعا کرد: ما پرواز این پهپاد را از فرودگاه تیفور در منطقه پالمیرا (تدمر) در سوریه به سمت اسرائیل رصد کردیم و این پهپاد توسط هلی‌کوپتر آپاچی ساقط شد و در داخل اسرائیل سقوط کرد و اکنون نزد ماست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه