English

آنتونیو گوترش:

راهکار دو کشوری جایگزین ندارد

دبیرکل سازمان ملل ضمن انتقاد از شهرک سازی های غیرقانونی اسرائیل در کرانه باختری و قدس گفت: راهکار دو کشوری جایگزین ندارد.

راهکار دو کشوری جایگزین ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، روزنامه الحیاة نوشت، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل نسبت به رسیدن به وضعیتی غیرقابل بازگشت یعنی تشکیل تنها یک کشور به جای دو کشور اسرائیل و فلسطین هشدار داد و گفت جامعه بین‌الملل تا امروز خواهان راهکار تشکیل دو کشور است.

گوترش طی نشستی پیرامون حقوق فلسطینیان در سازمان ملل گفت: شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری و قدس مغایر با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل و مانعی بزرگ در مقابل صلح است که باید در این باره به عقب بازگشت.

گوترش گفت: طرح جایگزینی برای راه‌کار دو کشوری به منظور حل و فصل درگیری میان فلسطین و اسرائیل وجود ندارد و راه‌کار تشکیل دو کشور تنها راه برای دادن حقوق غیرقابل تصرف فلسطینیان و تضمین حل دائمی این درگیری است.

وی تصریح کرد: تیم سازمان ملل در فلسطین پیش‌بینی کرده‌ که در صورت عدم اتخاذ اقدامات چشم‌گیر برای بهبود خدمات اصلی و زیرساخت‌ها، غزه تا سال ۲۰۲۰ برای زندگی مناسب نخواهد بود و میلیون‌ها فلسطینی هر روز از نبود خدمات اصلی و نابسامانی اقتصادی رنج می‌برند.

دبیرکل سازمان ملل به دنبال تصمیم آمریکا درباره قطع کمک‌های مالی خود به سازمان امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا)، از جامعه بین‌الملل خواست در تامین نیازهای این سازمان سخاوت به خرج دهند.

وی گفت: پنج میلیون فلسطینی از کمک‌های آنروا در فلسطین، اردن، سوریه و لبنان بهره‌مند می‌شوند.

یک منبع دیپلمات تصریح کرد: برخی از کشورها برای ممانعت از بازتاب‌های منفی ناشی از تصمیم آمریکا درباره آنروا، کمک‌های مالی به این سازمان ارائه کردند، اما هنوز مشکل سرمایه‌گذاری آن به صورت عمقی حل نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه