English

در واکنش به اشغالگری رژیم صهیونیستی و تصمیم ترامپ

محمود عباس در شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی می کند

در پی اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل و کارشکنی های آمریکا، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد.

محمود عباس در شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی می کند

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از شبکه خبری الجزیره، «منصور عیاد العتیبی»، رئیس دوره‌ای شورای امنیت و سفیر کویت در سازمان ملل گفت: حضور «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در شورای امنیت بسیار مهم است. وی در مقابل این شورا سخنرانی خواهد کرد.

وی افزود: کویت به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت از عباس دعوت به عمل آورده است و کسی نسبت به حضور وی اعتراض نکرده است. اسرائیل هنوز خواهان اعزام نماینده عالیرتبه‌ای برای حضور در نشست نشده است.

«نیکی هیلی»، سفیر آمریکا در سازمان ملل ژانویه گذشته به شدت از عباس انتقاد و مدعی شد که عباس شجاعت لازم برای امضای توافق صلح با اسرائیل ندارد.

عباس اخیرا دیداری با مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا را در اعتراض به تصمیم این کشور درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل رد کد.

تنش میان فلسطین و آمریکا بعد از آن شدت گرفت که واشنگتن بیش از 100 میلیون دلار از کمک‌های مالی خود به آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی(آنروا) را قطع کرد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرده بود که اگر فلسطینی‌ها با اسرائیل صلح نکنند کمک‌هایشان را تعلیق می‌کند.

عباس تأکید کرده که وی از شورای امنیت خواهد خواست تا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را بپذیرد و یک کمیته بین المللی برای نظارت بر روند صلح با اسرائیل تشکیل دهد.

در همین راستا، دنی دانون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل تأکید کرد که حضور عباس در جلسه شورای امنیت به منزله مخالفت با مذاکرات است.

وی گفت: عباس با این کار می‌خواهد تمامی فرصت‌های ازسرگیری مذاکرات با اسرائیل را از بین ببرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه