English

طرح جدید ملبورن؛

تا سال ۲۰۱۸ استرالیا به یکی از غول های صادرات تسلیحات مبدل می شود

دولت استرالیا اعلام کرد: تا پایان سال آتی میلادی به یکی از 10 غول صادرات تسلیحات جهان مبدل خواهد شد.

تا سال 2018 استرالیا به یکی از غول های صادرات تسلیحات مبدل می شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اسپوتنیک، دولت استرالیا از برنامه خود برای بدل شدن به یکی از ۱۰ قدرت برتر صادرکننده تسلیحات در جهان تا سال ۲۰۱۸ میلادی خبر داد.

گفته می شود این برنامه بخشی از طرح دولت «مالکوم ترنبول»، نخست وزیر این کشور موسوم به «طرح سرمایه گذاری یکپارچه» است که نخستین بار در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. بر اساس این طرح دولت استرالیا قرار است ۲۰۰ میلیارد دلار در بخش توسعه ساخت تسلیحات نظامی زمینی، دریایی و هوایی سرمایه گذاری کند.

این درحالیست که طرح توسعه صنایع تسلیحات سازی استرالیا به شدت از سوی گروه های مخالف دولت این کشور مورد انتقاد قرار گرفته است. منتقدین این طرح معتقدند دولت استرالیا با ارائه این طرح به دنبال افزایش جنگ افروزی در سراسر جهان است.

در همین راستا، «تیم کاستلو» مدیر موسسه خیریه «نگاه جهانی» استرالیا در جریان برگزاری مصاحبه رادیویی خود در این خصوص گفت: میلیون ها نفر از مردم جهان به دلیل خشونت آواره شده اند و پاسخ ما به این معضل این است که تسلیحات بیشتر تولید کنیم. هر مقدار پولی که ما از راه این تجارت کثیف به دست بیاوریم، خون بهای ما خواهد بود.

لازم به ذکر است عمده درآمد ناشی از صادرات استرالیا را صادرات مواد معدنی به کشورهای دیگر به ویژه چین تشکیل می داد، روالی که در سال ۲۰۱۲ در پی افت قیمت مواد معدنی صادراتی این کشور و همچنین افزایش تنش ها میان کانبرا و پکن متوقف شد. همین امر منجر شد تا استرالیا به فکر جایگزینی درآمدهای ناشی از صادرات محصولاتی به جز مواد معدنی به خارج از این کشور بیفتد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه