English

ادامه رقابت آناستازیادس با مالاس؛

انتخابات قبرس یونانی نشین به دور دوم کشید

نیکوس آناستازیادس رهبر قبرس یونانی نشین اگرچه توانست بیشترین آرا را به دست بیاورد اما موفق به کسب اکثریت آرا نشد و انتخابات به دور دوم رفت.

انتخابات قبرس یونانی نشین به دور دوم کشید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، در صورت تایید نظرسنجی بعد از انتخابات، قرار است در انتخابات دور دوم نیکوس آناستازیادس با استراووس مالاس حامی کمونیسم با یکدیگر رقابت کنند.

رهبر کنونی قبرس یونانی‌نشین وعده داده است که تلاشهای جدید برای اتحاد دوباره دو منطقه قبرس و عضویت در اتحادیه اروپا بعد از شکست مذاکرات صلح در سال گذشته میلادی را انجام دهد. وی اعلام کرده است که می‌خواهد به زودی با «مصطفی اکینیجی»، رهبر قبرس ترک‌نشین دیدار و گفت‌وگو کند. آناستاسیادس در طول انجام مذاکرات با انتقادهای گسترده‌ای در داخل قبرس یونانی‌نشین درباره نحوه انجام مذاکرات و همچنین اشتباهات تاکتیکی مورد انتقاد قرار گرفت.

با این حال مالاس یکی از طرفداران پرو پاقرص اتحاد دوباره دو منطقه قبرس بوده و معتقد است که آناستازیادس به اندازه کافی در این مسیر تلاش نکرده است.

بر اساس پیش بینی انجام شده توسط شبکه دولتی سی وای بی سی، در دور دوم انتخابات آناستازیادس محافظه کار با کسب ۳۸ تا ۴۲ درصد آرا نسبت به مالاس که تنها می‌تواند ۲۷ تا ۳۱ درصد از آرا را به خود اختصاص دهد، در صدر خواهد بود.

مردم قبرس یونانی‌نشین، برای انتخاب رییس جمهور روز یکشنبه به پای صندوق‌های رای رفتند.

قرار است دور دوم انتخابات در چهارم فوریه برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه