English

دلجویی از آفریقایی ها به سبک ترامپ؛

برای مردم آفریقا احترام عمیقی قائلم

پس از اینکه اظهارات نژاد پرستانه رئیس جمهور آمریکا درباره مردم آفریقا اعتراضات زیادی را برانگیخت، او در نامه ای به رهبران این قاره نوشت برای مردم آفریقا احترام عمیقی قائلم.

برای مردم آفریقا احترام عمیقی قائلم

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در نامه‌ای به رهبران آفریقایی اعلام کرد که وی احترام عمیقی برای مردم آفریقا قائل است و روابط مستحکم و احترام آمیزی با کشورهای آفریقایی دارد.

این نامه که کپی آن در اختیار شبکه خبری ان بی سی قرار گرفته است، پس از توهین زننده دونالد ترامپ علیه برخی از کشورها ارسال شده است.

این نامه در حالی ارسال شده است که قرار است اجلاس اتحادیه آفریقا برگزار شود.

همچنین ترامپ در این نامه آرزوی برگزاری یک اجلاس موفقیت آمیز برای کشورهای آفریقایی کرده و متعهد شده که دولتش برای تضمین «تجارت متقابل منصفانه و آزاد با کشورهای آفریقایی» تلاش کند.

چندی قبل دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در نشستی در کاخ سفید که با حضور نمایندگان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات برگزار شد، با اشاره به مهاجرانی که از هائیتی، السالوادور و بعضی از کشورهای آفریقایی به آمریکا مهاجرت کرده‌اند، گفت: چرا این مردم از کشورهایی که چاه مستراح هستند را به اینجا راه می‌دهیم؟

رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است، ترجیح می‌دهد مهاجرانی از کشورهایی مانند نروژ به آمریکا بروند.

پس از این اظهارات نمایندگان دموکرات در کنگره آمریکا گفتند، این اظهارنظر ترامپ آشکارا نشان می‌دهد وی نژادپرست است.

حتی جمهوری خواهان نیز از این اظهارات ترامپ انتقاد کردند، در همین راستا الیانا راس لیتنین، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان نیز در توییتر نوشت، اطلاق واژه «چاه مستراح» به هائیتی، بی‌توجهی به خدمات مهاجران این کشور به آمریکاست و تاکید کرد: چنین واژه‌هایی درخور کاخ سفید نیست.

میا لاو، دیگر جمهوری‌خواه کنگره که اصالتش به هائیتی‌ برمی‌گردد، سخنان ترامپ را «نامهربانانه» دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه