English

نوری مالکی در دیدار با نماینده گوترش:

تشکیل ائتلافی ملی هدف ما است

معاون رئیس جمهور عراق اعلام کرد پروژه آینده او تشکیل ائتلافی ملی برای دستیابی به اکثریت سیاسی است.

تشکیل ائتلافی ملی هدف ما است

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از سومریه نیوز عراق، دفتر «نوری مالکی»، معاون رئیس جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی امروز (چهارشنبه) با میرسلاو ینشاو، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی با حضور یان کوبیس، نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق دیدار کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است که طی این دیدار دو طرف به بررسی تحولات سیاسی و امنیتی عراق و منطقه، پرونده‌های مرتبط با مشارکت سازمان ملل در کنفرانس بازسازی عراق که قرار است در کویت برگزار شود و نیز آمادگی‌های کنونی برای برگزاری انتخابات آتی پرداختند.

طبق این بیانیه، مالکی بر مشارکت سازمان ملل در کنفرانس کویت برای بازسازی و حمایت گسترده از عراق تاکید کرد.

وی از سازمان ملل خواست تا در زمینه بازسازی، ساخت‌وساز و بازگشت آوارگان به عنوان مقدمه‌ای برای برگزاری انتخابات در زمان مقررش به حمایت‌هایش ادامه بدهد.

مالکی در ادامه افزود که امکان ندارد که بازسازی در این کشور بدون دستیابی به ثبات سیاسی ادامه یابد.

وی همچنین گفت: پروژه آتی ما همان تشکیل ائتلاف‌های ملی برای دستیابی به اکثریت سیاسی و تشکیل دولتی قوی که پارلمان از آن حمایت می‌کند، است.

در همین راستا، ینشاو بر حمایت سازمان ملل از عراق و نیز حمایت از روند سیاسی و تجربه دموکراتیک، گذر از سختی‌های پیش روی این کشور و آمادگی‌ این سازمان جهت در اختیار گذاشتن تجاربش برای برگزاری انتخابات آتی تاکید کرد.

معاون رئیس جمهوری عراق پیشتر تنها راه خروجی در مقابل چالش‌های این کشور را تشکیل دولتی با اکثریت سیاسی دانست.

عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق نیز اعلام کرد که انتخابات در زمان مشخص خود یعنی ماه مه میلادی برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری انتخابات در زمان مشخص خود عامل مهمی برای حفظ پیروزی‌های ارتش و ملت عراق است.

حکیم نسبت به شکل گیری ائتلاف‌های ملی میان فراکسیون‌های سیاسی جهت تشکیل دولت وحدت ملی ابراز خوش‌بینی کرد و از جامعه جهانی خواست از عراق در خصوص پرونده بازگشت آوارگان به منزلشان، فراهم کردن شرایط امن برای آن‌ها جهت مشارکت در انتخابات حمایت کند.

رئیس جریان حکمت ملی عراق در دیدار با میرسلاو ینشاو که  یان کوبیس، نماینده دبیر کل سازمان در امور عراق وی را همراهی می‌کرد،  درباره حمایت از عراق در کنفرانس کشورهای کمک کننده مالی به بازسازی این کشور که قرار است کویت ماه آینده میلادی میزبان آن باشد، به بحث و تبادل نظر  پرداخت.

وی افزود: عراق در پی نبرد دشوار نظامی با تروریست‌ها بر داعش پیروز شد و زمانی بر چالش‌های موجود در مسیر وحدت ملی و جامعه پیروز می‌شود که مردم بر طایفه گرایی و نزاع‌های تنگ نظرانه غلبه کنند.

حکیم تصریح کرد: عراق نیاز به تحکیم همدلی در جامعه و ثبات سیاسی دارد و این اقدام پیش بردن این طرح را می‌طلبد.

در همین راستا، سازمان ملل بر حمایت پرونده آوارگان، ضرورت بازگشتشان به سرزمینشان، مشارکتشان در انتخابات و بازسازی شهرهای عراق تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی