English

ماکرون و ترامپ درباره کره شمالی و ایران تلفنی گفتگو کردند

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، روسای جمهوری آمریکا و فرانسه گفت‌وگویی تلفنی درباره اوضاع در شبه‌جزیره کره داشتند و به بررسی وضعیت موجود در این منطقه پرداختند.

ماکرون و ترامپ درباره کره شمالی و ایران تلفنی گفتگو کردند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، کاخ سفید در بیانیه‌ خود اعلام کرد، امانوئل ماکرون،‌ رئیس جمهوری فرانسه با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود گفت‌وگویی تلفنی داشت و در این مکالمه درباره اوضاع در شبه‌جزیره کره و تحولات اتمی و موشکی کره شمالی با ترامپ صحبت کرد.

این گفت‌وگوی تلفنی پس از آن صورت گرفت که پیونگ یانگ و سئول روز سه‌شنبه پس از وقفه‌ای دو ساله مذاکرات خود را از سر گرفتند و قرار شد که هیاتی از سوی کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی که قرار است در ماه فوریه سال جاری میلادی در کره جنوبی برگزار شود، حضور یابد.

در ادامه بیانیه کاخ سفید همچنین آمده است، ترامپ و ماکرون در این این تماس تلفنی همچنین توافق کردند تا به اعمال فشارها بر کره شمالی تا زمانی که این کشور در مسیر خلع سلاح اتمی گام برنداشته،‌ ادامه دهند.

در این گفت‌وگوی تلفنی دو رئیس جمهور درباره وضعیت برجام و پای‌بندی آمریکا به این توافق صحبت کردند. ماکرون و رهبران انگلیس و آلمان روز پنجشنبه به رئیس جمهوری آمریکا تاکید کردند تا به برجام پای‌بند بماند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه