English

جمعیت الوفاق بحرین بر ضرورت اقدام جامعه بین‌الملل برای توقف هدف قرار گرفتن شیعیان تاکید کرد

جمعیت الوفاق بحرین بر ضرورت اقدام جامعه بین‌الملل برای توقف هدف قرار گرفتن شیعیان و حمایت از آزادی عقیده و بیان در این کشور تاکید کرد.

جمعیت الوفاق بحرین بر ضرورت اقدام جامعه بین‌الملل برای توقف هدف قرار گرفتن شیعیان تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رسانه‌های بحرینی، رژیم آل خلیفه شیخ حمزه الدیری روحانی این کشور را که به اتهام همبستگی با آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب این کشور به یکسال حبس محکوم شده بود، دستگیر کرد. 

رژیم آل خلیفه دوازدهم دی ماه نیز شیخ محمود العالی نایب رئیس مجلس علمای شیعیان بحرین را به اتهام همبستگی با آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنونی انقلاب این کشور بازداشت کرد.

دستگاه قضایی این رژیم، روز سی و یکم اردیبهشت ماه گذشته آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب بحرین را به یک سال حبس محکوم و مصادره اموال به‌میزان 3 میلیون دینار و به پرداخت هزار دینار غرامت محکوم کرد.

مزدوران آل خلیفه 2 خرداد به منطقه الدراز و منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب بحرین یورش برده ضمن به شهادت رساندن 6 تن، ده‌ها نفر را دستگیر کردند و از آن روز تاکنون شیخ عیسی قاسم در اقامت اجباری به‌سر می‌برد و هر کسی که با ایشان اعلام همبستگی کند، دستگیر می‌‌شود.

جمعیت الوفاق بحرین در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن بازداشت شیح حمزه الدیری، اعلام کرد که این بازداشت در ادامه هدف قرار دادن علمای دینی بحرین و در راستای تحقیر و تجاوز به کرامت و حقوق شیعیان در بحرین صورت گرفته است.

در این بیانیه بر ضرورت اقدام جامعه بین‌الملل برای توقف هدف قرار گرفتن شیعیان و حمایت از آزادی عقیده و بیان در این کشور تاکید شده است.

این جمعیت تاکید کرد که هتک حرمت به علما در بحرین به مرحله‌ دشواری رسیده و زندان‌ها پر از کسانی است که خواهان تحقق اصلاحات و خیر برای بحرین هستند.

جمعیت الوفاق بر ضرروت آزادی روحانیانی که اخیرا بازداشت شده‌اند، از جمله شیخ حمزه الدیری، شیخ  محمود العالی و سایر علمای بازداشت تاکید کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه