English

دست رد بخارست به سینه نتانیاهو؛

رومانی با انتقال سفارتش به قدس مخالفت کرد

دولت نتانیاهو که درصدد بود از عدم شرکت رومانی در رأی گیری مجمع عمومی سازمان ملل علیه انتقال سفارت آمریکا به قدس سوءاستفاده کند با مخالفت این کشور رو به رو شد.

رومانی با انتقال سفارتش به قدس مخالفت کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، موضعگیری رومانی درباره مساله قدس از تماس تلفنی اخیر «کلاوس روهانیس»، رئیس جمهوری این کشور با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مشخص شد.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری رومانی، نتانیاهو در این گفت‌وگوی تلفنی از رومانی بابت امتناع از شرکت در رای‌گیری مجمع عمومی سازمان ملل در دسامبر گذشته برای اعلام مخالفت با اقدام واشنگتن در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل تشکر کرد.

رئیس جمهوری رومانی نیز در این تماس تلفنی با تاکید بر اینکه وضعیت قدس مساله‌ای اساسی در مذاکرات صلح است و باید از طریق توافقی مستقیم میان دو طرف آن را حل و فصل کرد، موضعگیری همسو با سازمان ملل و اتحادیه اروپا اتخاذ کرد.

معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اواخر دسامبر گذشته مدعی شد که اسرائیل در حال رایزنی با دست‌کم ۱۰ کشور برای انتقال سفارتشان به قدس است.

این مسؤول اسرائیلی اشاره‌ای به اسامی این کشورها نکرد، اما رادیوی این رژیم به نقل از برخی منابع دیپلماتیک اعلام کرد که رومانی از جمله کشورهایی است که احتمال دارد سفارتش را به قدس منتقل کند.

تصمیم واشنگتن در دسامبر گذشته برای انتقال سفارتش از تل‌آویو به قدس، خشم کشورهای عربی و اسلامی را به دنبال داشت و حتی هم‌پیمانان غربی آمریکا نیز با این اقدام مخالفت کردند و تنها گواتمالا در انتقال سفارتش از آمریکا پیروی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی