English

پاکسازی کامل غوطه غربی سوریه رسماً اعلام شد

ارتش سوریه و مقاومت که هفته گذشته تروریست‌های غرب دمشق را به پذیرش توافق خروج واداشتند، امروز پرچم سوریه را بر فراز بلندترین قله ارتفاعات التلول الحمر به اهتزاز درآوردند تا پاکسازی کامل غوطه غربی را رسماً اعلام کنند.

پاکسازی کامل غوطه غربی سوریه رسماً اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، ارتش سوریه و مقاومت که هفته گذشته تروریست‌های غرب دمشق را به پذیرش توافق خروج واداشتند، امروز پرچم سوریه را بر فراز بلندترین قله ارتفاعات التلول الحمر به اهتزاز درآوردند تا پاکسازی کامل غوطه غربی را رسماً اعلام کنند.

ارتش سوریه سال نو میلادی را با بستن یکی از پچیده‌ترین پرونده‌های مبارزه با تروریسم در غرب پایتخت آغاز کرد.

نیروهای سوری با کمک نیروهای متحد، در واقع با عملیات های گسترده خود موفق شدند منطقه غوطه غربی واقع در ریف جنوب غربی دمشق را از دست تروریست‌ها پس بگیرند.

ارتش سوریه پس از باز پس گیری کنترل ارتفاعات راهبردی «التلول الحمر» واقع در ریف قنیطره، رؤیای رژیم صهیونیستی در ایجاد آنچه آن را «منطقه حائل» می‌نامید بر باد داد؛ منطقه‌ای که تحت اشغال ترویست‌های تکفیری تحت حمایت این رژیم بود.

نیروهای سوری هفته گذشته وارد مناطق «مغر المیر و تل مروان» در این منطقه شدند و عملیات پاکسازی آن را به پایان رساندند.

خبرگزاری سانا گزارش داد که صبح امروز پرچم سوریه بر فراز بلندترین قله ارتفاعات التلول الحمر به اهتزاز درآمد و ارتش سوریه مواضع خود را در این ارتفاعات تثبیت کرد؛ ارتفاعاتی که در شرق شهرک «حضر» واقع شده و مشرف بر ارتفاعات جولان اشغالی است. این شهرک طی سالهای گذشته شاهد حملات تروریستی بود که تروریست ها از این ارتفاعات آن را کلید می‌زدند تا بتوانند تسلط آتشباری خود بر این منطقه را حفظ کنند.

ارتش سوریه طی عملیات سه ماهه خود در این منطقه تروریست ها را مجبور کرد که به شروط نیروهای مقاومت تن دهند و ضمن تحویل سلاح سنگین خود، از این مناطق خارج شوند.

ارتش سوریه از آغاز عملیات خود در پی حفظ جان افراد غیر نظامی، محافظت از زیر ساخت ها و منازل غیر نظامیان بود و به همین دلیل، حملات سازمان یافته ای به مقرهای تروریست ها انجام می داد.

التلول الحمر، روستاهای منطقه «جبل الشیخ، باتا الخشب و مشاتی حضر» در ریف دمشق را به ریف قنیطره پیوند می‌دهد و در راه امدادرسانی تروریستهای تحت حمایت اسرائیل به سمت «خان الشیح» و مزارع اطراف آن در ریف جنوب غربی دمشق واقع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی