English

رهبر کره شمالی:

آمریکا آماده استفاده ما از سلاح اتمی باشد

رهبر کره شمالی امروز (دوشنبه) به آمریکا هشدار داد اگر پیونگ یانگ را تهدید کند آماده این باشد که از سلاح اتمی استفاده خواهد شد و هم‌زمان گفت که آماده مذاکره با سئول است.

آمریکا آماده استفاده ما از سلاح اتمی باشد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سخنرانی تلویزیونی خود به مناسبت آغاز سال نو مسیحی خواستار کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره و بهبود روابط با سئول شد.

وی گفت: زمانی که مساله مربوط به روابط بین دو کره است ما باید تنش‌های نظامی در شبه جزیره کره را کاهش دهیم تا بتوانیم شرایط صلح آمیز ایجاد کنیم. دو کره باید با یکدیگر به منظور دستیابی به این هدف همکاری داشته باشند.

رهبر کره شمالی همچنین گفت که در حال بررسی اعزام هیاتی به بازی‌های المپیک زمستانی است که در فوریه سال جاری میلادی در کره‌ جنوبی برگزار می‌شود.

کیم جونگ اون در ادامه سخنرانی خود گفت: حضور هیاتی از کره شمالی در این بازی‌ها فرصتی مغتنم برای نشان دادن اتحاد مردم دو کره است و ما امیدواریم که بتوانیم در این بازی‌ها موفق شویم. مقاماتی از دو کره نیز برای بررسی این مساله دیدار خواهند داشت.

پیشتر مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی گفته بود که حضور هیات کره شمالی در این بازی‌ها ضامن امنیت برگزاری آن است و پیشنهاد کرده بود که سئول و واشنگتن مانورهای نظامی خود را که باعث خشم کره شمالی می‌شود تا پس از بازی‌ها به حالت تعلیق درآورند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالات خبرنگاران که درباره سخنرانی کیم جونگ اون بود گفت: خوب ببینید او حرف زده است!

وزارت خارجه آمریکا نیز تاکنون به صحبت‌های رهبر کره شمالی واکنشی نشان نداده است.

کره شمالی بر تولید گسترده کلاهک‌های اتمی و موشک‌های بالستیک در سال جاری میلادی ادامه می‌دهد

رهبر کره شمالی در ادامه سخنرانی خود همچنین اعلام کرد که این کشور بر تولید گسترده کلاهک‌های اتمی و موشک‌های بالستیک در سال جاری میلادی ادامه می‌دهد و خودش را برای جنگ احتمالی در صورت تهدید از سوی آمریکا آماده می‌کند.

وی ادامه داد: سراسر ایالات متحده در برد کلاهک‌های اتمی کره شمالی است و دکمه پرتاب موشک اتمی همواره روی میز من است. این یک واقعیت است و نه تهدید. در صورتی که امنیت کره شمالی تهدید شود این تسلیحات به کار می‌رود.

رهبر کره شمالی همچنین گفت: با وجود افزایش تحریم‌های بین‌المللی به دلیل برنامه‌های تسلیحاتی پیونگ یانگ در بخش‌های مختلفی نظیر تولید کفش و تراکتور پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای به دست آورده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی