English

وزیر خارجه آمریکا:

با تمام تهدیدات ایران مبارزه می کنیم

وزیر امور خارجه آمریکا در یادداشتی درباره عملکرد سیاست خارجی واشنگتن در سال 2017، نوشت: توافق هسته‌ای دیگر در مرکز سیاست ما در قبال ایران قرار ندارد و ما اکنون در حال مقابله با تمام تهدیدات ایران هستیم.

با تمام تهدیدات ایران مبارزه می کنیم

 

به گزارش خبرگزاری موج، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در یادداشتی در روزنامه نیویورک تایمز به تشریح عملکرد واشنگتن در عرصه سیاست خارجی در سال 2017 پرداخت و توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را یکی از موضوعاتی دانست که رییس‌جمهور آمریکا در یک سال گذشته به آن رسیدگی کرده است.

وی در یادداشت خود با طرح ادعاهایی علیه سیاست‌های ایران در منطقه، نوشت: توافق هسته‌ای ناقص با ایران دیگر در مرکز سیاست ما در قبال ایران قرار ندارد. ما اکنون در حال مقابله با مجموع تهدیدات ایران هستیم. بخشی از این استراتژی، ایجاد دوباره اتحاد با شرکایمان در خاورمیانه است. ما در ماه نوامبر نیز کمک کردیم تا روابط دیپلماتیک میان عراق و عربستان سعودی بار دیگر برقرار شود.

تیلرسون همچنین نوشت: ما کماکان به همکاری با متحدان‌مان و کنگره برای ایجاد گزینه‌هایی به منظور رسیدگی به نقاط ضعف زیاد توافق هسته‌ای ادامه می‌دهیم و در عین حال روی تلاشی برای مجازات ایران برای نقض تعهداتش در زمینه موشک‌های بالستیک و فعالیت‌های بی‌ثبات‌ کننده‌اش در منطقه کار می‌کنیم.

رییس دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه یادداشت خود به تشریح سیاست‌های وزارت امور خارجه آمریکا در قبال کره شمالی، چین و روسیه پرداخت و مدعی شد که واشنگتن در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ به توسعه بین‌الملل کمک کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی