English

پیش نویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره میانمار تصویب شد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز یکشنبه پیش نویس قطعنامه ای را درباره وضعیت حقوق بشر در میانمار تصویب کرد.

پیش نویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره میانمار تصویب شد

به گزارش خبرگزاری موج، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز یکشنبه با ۱۲۲ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۲۴ رای ممتنع پیش نویس قطعنامه ای را درباره وضعیت حقوق بشر در میانمار تصویب کرد.

پیش از رای گیری، «هائو دوسوآن» نماینده میانمار در سازمان ملل مدعی شد که پیش نویس یاد شده دیدگاه شخصی، دارای انگیزه سیاسی و ناقص است که با نیت اعمال فشار سیاسی بر کشورش ارائه شده است.

سوآن در سخنانی ادعا کرد: نایپیداو (پایتخت میانمار) از شدت گرفتن تضعیف و تحقیر سازمان دهی شده دولت میانمار و نیروهای امنیتی این کشور به شدت نگران است.

وی در ادامه افزود: این قطعنامه صرفا نشان دهنده تلاش برخی کشورها برای سوء استفاده از سازمان ملل است تا دستور کار سیاسی خود را بر میانمار تحمیل کنند. تصویب این پیش نویس به حل و فصل مسائل انسانی در ایالت راخین کمک نمی کند.

سوآن با ادعای اینکه کشورش تمایل دارد صلح، آشتی و توسعه در منطقه راخین برقرار شود، افزود: صدها هزار مسلمان روهینگیا از ماه اوت تاکنون به علت شدت گرفتن ناآرامی و خشونت فراگیر در میانمار، این کشور را به مقصد بنگلادش ترک می کنند.

دولت میانمار به علت بدرفتاری و آزار و اذیت اقلیت مسلمان با خشم و انزجار بین المللی و اتهام نسل کشی و پاکسازی قومی روبرو شده است.

تاکنون بیش از ۶۲۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از خشونت‌هایی که ارتش و بوداییان ناسیونالیست بر علیه آنها اعمال کرده‌اند، این کشور را ترک کرده و به کشورهای مجاور و عمدتا به بنگلادش گریخته‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه