English

آغاز مجدد درگیری ها در سودان

در حالی که روز گذشته با اعلام آتش بس در سودان جنوبی قرار بود مسیرهایی برای کمک به غیرنظامیان ایجاد شود، با آغاز مجدد درگیری ها، آتش بس ارتش و معارضان فقط چند ساعت دوام آورد.

آغاز مجدد درگیری ها در سودان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از «اسپوتنیک»، در پی درگیری مجدد نظامیان ارتش سودان جنوبی و گروه های شبه نظامی معارض این کشور و فروپاشی توافق برای آتش بس؛ ارتش و معارضان در جنوب سودان یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند.

این آتش بس که از ساعات اولیه دیروز یکشنبه آغاز شده بود تنها بعد از چند ساعت با از سرگیری درگیری ها در اطراف شهر «کوش» در ایالت «الوحده» فرو پاشید. قرار بود با اعمال آتش بس مسیرهای امنی برای کمک رسانی به غیر نظامیان هم فراهم شود، در همین راستا یکی از کارکنان در زمینه کمک های بشر دوستانه اعلام کرد که 17 تن از کارکنان این بخش بعد از آغاز مجدد درگیری ها محل استقرار خود را ترک کرده اند.

دولت سودان جنوبی اعلام کرد که ابتدا معارضان مسلح و نیروهای شورشی به سوی نیروهای دولتی حمله کرده اند و به همین دلیل نیروهای ارتش از خود دفاع کرده اند. از طرف شورشی ها هم «پول گابرییل» اعلام کرده که ارتش ابتدا آتش بس را نقض کرده و عملیات تعقیب و گریز را در اطراف شهر کوش علیه نیروهای آنها آغاز کرده اند.

روز پنجشنبه دولت سودان جنوبی و معارضان توافقی امضا کرده بودند تا ضمن اعلام آتش بس، مسیرهایی برای امداد رسانی به غیر نظامیان ایجاد شود.

از سال ۲۰۱۳ تا کنون جنوب سودان شاهد جنگی داخلی میان نیروهای وابسته به دولت این کشور و معارضان آن بوده است که این درگیری ها وارد فاز قبیله ای هم شده است. در طول ۴ سال گذشته دست کم ۱۰ هزار نفر کشته و صدها هزار نفر آواره شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی