English

ماکرون:

آمریکا دیگر میانجیگر بی‌طرف به حساب نمی‌آید

رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پاریس تأکید کرد که فرانسه در زمان مناسب و نه تحت فشار، کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

آمریکا دیگر میانجیگر بی‌طرف به حساب نمی‌آید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز(جمعه) در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت: آمریکا دیگر میانجیگر بی‌طرف به حساب نمی‌آید و ما دیگر هیچ طرحی را از سوی این کشور برای صلح قبول نخواهیم کرد.

وی گفت: تمامی تظاهراتی را که برگزار کردیم مسالمت‌آمیز بود و می‌خواهیم از روش‌های مسالمت‌آمیز به راهکار بحران دست یابیم.

عباس تأکید کرد: هیچ دولت اشغالگری حق ندارد مردمش را به اراضی فلسطین منتقل کند.

وی گفت: ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور به من تاکید کردند که صلح جز با به رسمیت شناختن کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی محقق نخواهد شد. عربستان همواره از ما حمایت کرده است.

ماکرون نیز تأکید کرد: هیچ جایگزینی برای راهکار تشکیل دو کشور نیست و این گزینه هم بدون قدس محقق نخواهد شد. من از اسرائیل خواستم شهرک‌نشینی‌ها را متوقف کند چراکه حاکمیت فلسطین را از بین می‌برد.

وی تأکید کرد: اقدام یکجانبه آمریکا درباره قدس موجب تنش در منطقه شده است. ما در زمان مناسب و نه تحت فشار کشور فلسطین را به رسمیت خواهیم شناخت.

رئیس جمهور فرانسه گفت: نقش فرانسه در پایبندی به امنیت منطقه یعنی حفظ امنیت و صلح فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها نهفته است. فرانسه و اتحادیه اروپا همچنان دنبال راهکار دائمی برای صلح در خاورمیانه خواهند بود.

ماکرون همچنین خواهان بازگشت نهادهای تشکیلات خودگردان به نوار غزه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه