English

جنبش عدم تهعد:

تصمیم ترامپ درباره قدس نقض قوانین بین المللی است

جنبش عدم تعهد تصمیم ترامپ مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را خلاف قواعد و قطعنامه های بین المللی دانست.

تصمیم ترامپ درباره قدس نقض قوانین بین المللی است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این کشورها در نشستی در پاریس به ریاست وزیر امور خارجه ونزوئلا ضمن محکوم کردن تصمیم ترامپ، تاکید کردند که این اقدام غیرقانونی و بر خلاف قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی است.

آنها همچنین تصریح کردند که هر گونه تغییری در وضعیت قدس از سوی هر طرف یا دولتی که باشد، غیرقانونی و بی‌اعتبار خواهد بود.

نمایندگان کشورهای عضو در سخنانی اقدام یکجانبه آمریکا را بی‌اعتبار و غیرالزام آور دانسته و تاکید کردند که این تصمیم مخالف اجماع بین‌المللی در مورد اوضاع حاکم بر اراضی اشغالی فلسطین به ویژه قدس اشغالی است.

در این راستا «رامی حمد الله»، نخست وزیر وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاوت اسلامی حماس تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به این شهر را مورد انتقاد قرار دادند.

حمدالله در آغاز سخنرانی‌اش در نشست هفتگی دولتش، تصمیم ترامپ را ظالمانه توصیف کرد و در جریان سخنرانی‌اش از نهادهای سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب خواست در این راستا دست به تحرک بزنند.

وی همچنین بر عهده گرفتن مسوولیت این تصمیم و حمایت از مردم فلسطین و تلاش جدی و قاطعانه برای فیصله دادن به اشغالگری را متوجه سازمان ملل دانست.

در همین راستا، هنیه نیز تصمیم اخیر دونالد ترامپ را به مثابه دشمنی علیه ملت فلسطین و امت اسلامی دانست و این اقدام آمریکا را رویارویی با یکپارچگی موضع فلسطینی، وحدت موضع عربی و اسلامی که از موضع فلسطینی و انقلاب آن حمایت می‌کند، برشمرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه