English

با توافق روسیه و مصر؛

قرارداد ساخت نیروگاه هسته‌ای دبعا در مصر به امضا رسید

در مراسمی که روز دوشنبه با حضور ولادیمیر پوتین و عبدالفتاح السیسی در قاهره برگزار شد قرارداد نهایی ساخت نخستین نیروگاه هسته‌ای به امضا رسید.

قرارداد ساخت نیروگاه هسته‌ای دبعا در مصر به امضا رسید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دیلی میل، پروژه ساخت نیروگاه هسته‌ای دبعا مصر با ظرفیت 4800 مگاوات باعث افزایش نفوذ اقتصادی و سیاسی روسیه در مصر خواهد شد.

روسیه و مصر سه سال پیش توافق کردند تا کار ساخت نخستین نیروگاه هسته‌ای مصر را آغاز کنند. ابتدا قرار بود این قرارداد در اوایل سال 2016 نهایی شود ولی پس از بمب‌گذاری در یک هواپیمای روسی در مصر که باعث کشته شدن 224 نفر شد این پروژه به تعویق افتاد.

بنا بر اعلام شرکت هسته‌ای روس اتم روسیه پس از امضای قرارداد آن، این شرکت قصد دارد تا نخستین راکتور نیروگاه دبعا را تا سال 2026 وارد فاز بهره‌برداری کند.

نیروگاه هسته‌ای دبعا دارای چهار راکتور 1200 مگاواتی خواهد بود، این پروژه که قرار است در شمال غربی قاهره ساخته شود انتظار می‌رود هزینه‌ای 30 میلیارد دلاری نیاز داشته باشد که 25 میلیارد دلار آن را روسیه از طریق وام تامین خواهد کرد.

ایمان حمزه وزیر انرژی مصر در این‌باره گفت: ما ابعاد مالی، فنی و قانونی توافق هسته‌ای با روسیه را نهایی کرده‌ایم. با ساخت این نیروگاه، مصر نخستین کشور آفریقایی خواهد بود که دارای نیروگاه هسته‌ای است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه