English

عادل الجبیر:

ایران از حوثی ها حمایت می کند

وزیر خارجه عربستان بار دیگر مدعی شد که ایران درمنطقه نقش تخریبی دارد و از حوثی‌ها حمایت تسلیحاتی می‌کند.

ایران از حوثی ها حمایت می کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از الجزیره، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان دراظهاراتی در کنفرانس گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای که در شهر رم برگزار شد مدعی شد: ایران در سوریه، عراق و لبنان نقش منفی دارد و این نقش از سال 1979 و پس از انقلاب ( اسلامی ایران ) آغاز شد.

وی مدعی شد: انقلاب ایران مرز و ملیت نمی‌شناسد بلکه بر این باور است که تمام شیعیان جهان وابسته به ایران هستند، ما شاهد این مساله هستیم، شاهد تاثیر منفی ایران بر منطقه هستیم و برای مقابله با این دیدگاه تلاش می‌کنیم.

ما شاهد تاثیرات منفی ایران بر یمن نیز هستیم 

الجبیر افزود: ما شاهد تاثیرات منفی ایران بر یمن نیز هستیم و ایران با حمایت موشکی از شبه نظامیان رادیکالی مانند حوثی‌ها مصوبات مربوط به موشک‌های بالستیک را نقض می‌کند.

وی در رابطه با حزب‌الله لبنان مدعی شد: حزب الله لبنان را ربود و تا زمانی که حزب‌الله خلع سلاح نشود شاهد شکوفایی و صلح در لبنان نخواهیم بود.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که نیروهای سعودی بیش از دو سال است که کودکان و زنان یمنی را به قتل می‌رسانند و امنیت و ثبات منطقه را به هم زده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است که از حوثی‌ها هیچ‌گونه حمایت تسلیحاتی نمی‌کند و خواهان صلح، ثبات و امنیت در منطقه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی