English

بازداشت یک لبنانی به جرم جاسوسی برای اسراییل

اداره کل امنیت لبنان از بازداشت یک شهروند این کشور به جرم جاسوسی برای اسراییل خبر داد.

بازداشت یک لبنانی به جرم جاسوسی برای اسراییل

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه تلویریونی المیادین، اداره کل امنیت لبنان خبر داد در عملیاتی حساب شده و پیشگیرانه، بخش ضد جاسوسی این اداره کل، زیاد احمد عیتانی، تبعه لبنان را به اتهام جاسوسی و ارتباط با اسرائیل بازداشت کرد.

در این خبر آمده است، واحدی از کارشناسان امنیتی به مدت چند ماه عیتانی را در داخل و خارج از کشور تحت نظر داشتند. در بازجویی هایی که از این فرد به عمل آمد، به اتهامات وارده اعتراف کرده و پذیرفته است که ماموریت داشت اقداماتی را در داخل لبنان انجام دهد. وی ماموریت داشت، گروهی از شخصیت های سیاسی عالی رتبه را تحت نظر بگیرد و تحرکاتشان را رصد کند، عیتانی اطلاعاتی را درباره دو شخصیت برجسته سیاسی به افرادی که با آنان در ارتباط بوده است ارائه کرد و در آینده نام این دو نفر فاش خواهد شد.

عواملی که در اسرائیل با عیتانی در ارتباط بودند از وی خواسته بودند هسته‌ای را در لبنان تشکیل دهد که ماموریتش فراهم کردن زمینه برای بهبود روابط با اسرائیل باشد. او همچنین ماموریت داشت بازتاب اتفاقات دو هفته قبل کشور لبنان را در افکار عمومی ارزیابی و به افرادی که با آنان در ارتباط بوده است، گزارش کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی