English

وزارت خارجه الجزایر اعلام کرد

شمال آفریقا در معرض هجوم داعشی‌های فراری

وزیر خارجه الجزایر اعلام کرد: منطقه شمال آفریقا در معرض تهدید افراد مسلح خارجی فراری از صحنه‌های جنگ به دلیل شکست‌های داعش در عراق و سوریه قرار دارد.

 شمال آفریقا در معرض هجوم داعشی‌های فراری

به گزارش خبرگزاری موج، «عبدالقادر مساهل» وزیر خارجه الجزایر در یک کنفرانس خبری در قاهره گفت که منطقه ما در معرض تهدید از سوی عناصر مسلحی قرار دارد که پس از شکست داعش در سوریه و عراق از میدان‌های جنگ فرار کرده‌اند.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، مساهل و «سامح شکری» وزیر خارجه مصر و «خمیس الجهیناوی» وزیر خارجه تونس روز چهارشنبه در قاهره دیدار و درباره اوضاع لیبی گفت‌وگو کردند.

مساهل افزود که گزارش‌های به دست آمده نشان می‌دهد که افراد مسلح فراری از میدان‌های جنگ در سوریه و عراق به منطقه ما منتقل شده‌اند.

وزارت خارجه مصر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزرای خارجه سه کشور در نشست خود بر حفظ وحدت، ثبات لیبی و سلامت منطقه‌ای آن و نیز پایبندی به گفت‌وگو و توافق سیاسی لیبی به عنوان تنها اصل و اساس حل‌وفصل بحران این کشور تأکید کردند.

وزرای خارجه این سه کشور همچنین مخالفت خود با هر گونه دخالت خارجی در لیبی و یا متوسل شده به گزینه نظامی را اعلام کردند.

لیبی از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی در سال 2011 شاهد هرج‌ومرج و نزاع بر سر قدرت بین دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج و پارلمان طبرق در شرق لیبی و نیروهای خلیفه حفتر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه