English

دیده‌بان حقوق بشر خواستار تحریم تسلیحاتی علیه میانمار شد

دیده‌بان حقوق بشر از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا یک تحریم تسلیحاتی علیه میانمار وضع کند و رهبران ارتش میانمار را که مسبب این نقض‌های حقوق بشری از جمله خشونت جنسی هستند، هدف تحریم‌های هدفمند قرار دهد.

دیده‌بان حقوق بشر خواستار تحریم تسلیحاتی علیه میانمار شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ این اتهامات در گزارش دیده‌بان حقوق بشر مستقر در نیویورک در واقع بازتاب اتهاماتی بود که نماینده ویژه سازمان ملل در خشونت‌های جنسی در مناطق درگیر پیشتر مطرح کرده بود. پرامیلا پتن، پیشتر گفته بود نیروهای امنیتی میانمار خشونت جنسی را "فرماندهی، سازماندهی و اجرا" می‌کنند.

 

ارتش میانمار دوشنبه با انتشار گزارشی تمامی اتهامات مرتبط با تجاوز و کشتارها از سوی نیروهای امنیتی خودش را تکذیب کرد. ارتش میانمار پیش از آن ژنرال مسئول عملیات‌هایی را که به آوارگی بیش از ۶۰۰ هزار مسلمان روهینجایی و فرار آنها به سمت بنگلادش منجر شده بود برکنار کرد.

 

سازمان ملل متحد این خشونت را به عنوان نمونه‌ای کلاسیک از پاکسازی قومی محکوم کرد. دولت میانمار تمامی اتهامات مرتبط با پاکسازی قومی را رد می‌کند.

دیده‌بان حقوق بشر از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا یک تحریم تسلیحاتی علیه میانمار وضع کند و رهبران ارتش میانمار را که مسبب این نقض‌های حقوق بشری از جمله خشونت جنسی هستند، هدف تحریم‌های هدفمند قرار دهد.دیده‌بان حقوق بشر از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا یک تحریم تسلیحاتی علیه میانمار وضع کند و رهبران ارتش میانمار را که مسبب این نقض‌های حقوق بشری از جمله خشونت جنسی هستند، هدف تحریم‌های هدفمند قرار دهد.

 

اعلام کرد با ۵۲ زن و دختر روهینجایی که به بنگلادش گریخته‌اند صحبت کرده و ۲۹ تن از آنها می‌گویند که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند. تمامی اینها بجز یکی از این موارد، تجاوز گروهی بوده است.

 

اسکای ویلر، محقق فوریت‌های حقوق زنان در دیده‌بان حقوق بشر و نویسنده این گزارش می‌گوید تجاوز "مولفه اصلی و ویرانگر" کمپین ارتش میانمار برای پاکسازی قومی علیه مردم روهینجاست. در بیانیه او آمده است: اقدامات وحشیانه و خشونت‌بار ارتش میانمار موجب شده است تا شماره زیادی از زنان و دختران به شدت مورد آزار قرار گرفته و دچار وحشت شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه