English

رئیس‌جمهوری فرانسه در ریاض با بن‌سلمان دیدار کرد

رئیس‌جمهوری فرانسه و ولیعهد عربستان سعودی، در نشستی در ریاض، درباره روابط میان این دو کشور و برخی تحولات منطقه گفت‌وگو کردند.

رئیس‌جمهوری فرانسه در ریاض با بن‌سلمان دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از «اسکای‌نیوز»، «محمد بن‌سلمان عبدالعزیز» ولیعهد سعودی و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه، عصر پنجشنبه در ریاض دیدار کردند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی( واس) گزارش داد، بن‌سلمان و ماکرون در این دیدار درباره روابط دوجانبه سعودی و فرانسه، شراکت استراتژیک موجود میان این دو کشور و نیز فرصت‌های همکاری دوجانبه در چارچوب چشم‌انداز 2030 عربستان سعودی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

آخرین تحولات در منطقه خاورمیانه، تلاش‌های صورت گرفته برای برقراری ثبات و امنیت منطقه، از جمله در ارتباط با هماهنگی‌های مشترک برای مبارزه با تروریسم، از دیگر محورهای این دیدار بود.

رئیس‌جمهوری فرانسه همچنین حمله موشکی ارتش و نیروهای مردمی یمن( وابسته به انصارالله) به فرودگاه هوایی «ملک خالد» در حومه ریاض را محکوم و بر حمایت فرانسه از عربستان سعودی تأکید کرد.

امانوئل ماکرون پس از دیدار از امارات عربی متحده، پنجشنبه شب وارد ریاض شد. گفت‌و‌گو درباره بحران اخیر میان ریاض و تهران و همین طور بحران در روابط عربستان با لبنان علت سفر ماکرون به خاورمیانه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه