English

عربستان مدعی شد؛

ایران به تعهدات بین‌المللی خود توجهی نمی‌کند

عربستان مدعی شد که ایران به تعهدات بین‌المللی خود توجهی نمی‌کند و از اقداماتی که امنیت عربستان و جهان را تهدید می‌کند، حمایت به عمل می‌آورد.

ایران به تعهدات بین‌المللی خود توجهی نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، در صفحه وزارت خارجه عربستان در توئیتر آمده است که هیئت این کشور در سازمان ملل در نامه خود به شورای امنیت تاکید کرده که ریاض اقدامات لازم را علیه اقدامات انصارالله (حوثی‌ها) در یمن اتخاذ خواهد کرد تا امنیت در خاک عربستان محقق شود.

در این نامه عربستان مدعی شده است که اقدامات حوثی‌ها "اقداماتی تروریستی" علیه خاک این کشور به شمار می‌آید و ایران همچنان به حوثی‌ها سلاح داده و حزب الله لبنان نیز در این مساله مداخله مستقیم می‌کند.

عربستان همچنین مدعی شد که ایران به تعهدات بین‌المللی خود توجهی نمی‌کند و از اقداماتی که امنیت عربستان و جهان را تهدید می‌کند، حمایت به عمل می‌آورد.

در حالی که حملات متجاوزانه عربستان علیه یمن باعث به وجود آمدن قحطی و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور شده است ریاض حوثی‌ها و هم‌پیمانان آنها را مسؤول فجایع انسانی در این کشور می‌داند!‍

این در حالی است که سوئد روز چهارشنبه خواستار مذاکرات در شورای امنیت درباره اوضاع انسانی در یمن و پیامدهای وخیم در صورت ادامه محاصره ائتلاف عربی علیه یمن شد.

کارل سکاو، نماینده سوئد در سازمان ملل پیش از نشست پشت‌های درهای بسته شورای امنیت درباره اوضاع انسانی یمن گفت: سطح رنج مردم یمن وحشتناک است و نابودی تقریبا در یمن موج می‌زند و ۲۱ میلیون یمنی نیاز فوری به کمک انسانی دارند.

اوضاع یمن بدترین وضعیت انسانی در جهان است 

وی افزود: ما شدیدا نگران اوضاع انسانی یمن هستیم. اوضاع یمن بدترین وضعیت انسانی در جهان است و هفت میلیون تن با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند و هر ۱۰ دقیقه یک کودک در اثر بیماری می‌میرد و حدود نیم میلیون تن مبتلا به وبا هستند.

این دیپلمات سوئدی اظهار داشت: کشور یمن کاملا بر واردات تکیه دارد و ما نمی‌توانیم پیامد ادامه محاصره را تصور کنیم باید شورای امنیت نقشی فعال در حل بحران داشته باشد.

شورای امنیت از ائتلاف سعودی خواست حریم هوایی و بنادر را باز نگه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه