English

سعد حریری از نخست وزیری لبنان استعفا کرد

نخست وزیر لبنان که در ریاض به سر می برد از مقام خود استعفا کرد.

سعد حریری از نخست وزیری لبنان استعفا کرد

به گزارش خبرگزاری موج، شبکه سعودی العربیه امروز در خبری فوری از استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان خبر داد. این خبر هنوز از سوی دفتر نخست‌وزیری به شکل رسمی اعلام نشده است. با این حال به نظر می رسد وی تحت فشار سعودی ها از مقامش کناره گیری کرده است.

این شبکه به نقل از حریری گزارش داد، فضا در لبنان شبیه فضای حاکم بر کشور قبل از ترور رفیق حریری، نخست وزیر فقید لبنان است. حریری گفت: «ما هرگز نمی‌پذیریم لبنان اساس تهدید امنیت منطقه باشد.»

وی مدعی استفاده حزب‌الله لبنان از سلاح علیه لبنانی‌ها و سوری‌ها شده است. 

حریری که به تازگی از عربستان به کشورش باز گشته بود بعد از چند ساعت توقف در بیروت از روز گذشته بار دیگر به عربستان رفت و در همین کشور هم استعفایش را اعلام کرده است. ظاهرا او حتی با رئیس جمهور لبنان که روی کار آمدن هردوی آنها بر اساس یک توافق درونی بود، در این باره سخن نگفته است.

او در سخنانی درباره دلیل استعفایش «دخالت‌های ایران» را عامل اصلی این اقدام خود اعلام کرده است. او مدعی شد: «ایران تمایل زیادی برای نابودی جهان عرب دارد و هر جا که ایران باشد مشکلات و فتنه‌ها سر باز می‌کند.»

حریری گفت: «با تمام تلاش خود برای حفظ بی‌طرفی لبنان در مسائل منطقه اما ایران مشکلاتی که هست را برای لبنان به ارمغان آورد. حزب‌الله به عنوان بازوی ایران نه تنها در لبنان بلکه در تمام جهان عرب فعالیت می‌کند و با زور سلاح آنچه که هست را به عنوان امر واقع بر ما تحمیل کرده است.»

اعلام استعفای حریری از نخست وزیری لبنان خارج از کشورش و در دامان سعودی‌ها امری بی‌سابقه‌ای نه تنها برای لبنان بلکه در سراسر جهان است. بر همین اساس او در سخنانی که از روی کاغذ با استرس و دقت می‌خواند تمام دلیل این استعفا را ایران و حزب‌الله دانسته است؛ امری که فشارهای سعودی بر اتخاذ این تصمیم را به خوبی نشان می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه