English

پس از تماس تلفنی با تیلرسون؛

اولویت ما همچنان عملیات ضد داعش است

نخست وزیر عراق پس از گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای تاکید کرد که اولویت ما همچنان عملیات ضد داعش است و ما امروز عملیات آزادسازی القائم را آغاز کردیم، ما برای نابودی داعش و پایان یافتن نبرد با آنها در آینده‌ای نزدیک مصمم هستیم.

اولویت ما همچنان عملیات ضد داعش است

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، در گفتگوی تلفنی روز پنج‌شنبه العبادی با رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، دو طرف به بررسی تحولات عملیات‌های نظامی علیه گروهک‌های تروریستی وابسته به داعش،  آغاز عملیات آزادسازی القائم، استقرار دوباره نیروهای پلیس فدرال عراق در کرکوک و سایر مناطق و نیز شرایط سیاسی و امنیتی این کشور پرداختند.

نیروهای عراقی قادر هستند گروه‌های تروریستی وابسته به داعش را نابود کنند

تیلرسون در این تماس تلفنی آغاز عملیات آزادسازی القائم را به العبادی تبریک گفت و تاکید کرد: نیروهای عراقی قادر هستند به این نبرد پایان داده و گروه‌های تروریستی وابسته به داعش را نابود کنند.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به حمایت کشورش از وحدت عراق و درک علت پافشاری بغداد بر اعمال کنترل بر استان کرکوک و سایر مناطق، بر اهمیت همکاری اربیل با بغداد و لزوم آغاز گفتگویی در چارچوب قانون اساسی عراق تاکید کرد.

در ادامه این گفتگوی تلفنی تیلرسون از العبادی خواست طرح پیشنهادی اربیل بری آغاز گفتگویی در چارچوب قانون اساسی را بپذیرد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه بر آمادگی کشورش برای حمایت از بغداد و اربیل جهت تحقق عراقی یکپارچه و دموکرات تاکید کرد و از نیروهای پلیس فدرال عراق و نیروهای پیشمرگ خواست از درگیر با یکدیگر اجتناب کنند.

طبق بیانیه‌ای که امروز (جمعه)‌ دفتر العبادی منتشر کرد، وی پس از این گفتگوی تلفنی تاکید کرد: اولویت ما همچنان عملیات ضد داعش است و ما امروز عملیات آزادسازی القائم را آغاز کردیم، ما برای نابودی داعش و پایان یافتن نبرد با آنها در آینده‌ای نزدیک مصمم هستیم.

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه اربیل باید به واگذاری گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌ها به بغداد پایبند باشد، اظهار داشت: دولت برای اجرای قوانین و قانون اساسی کشور در تمامی مناطق مصمم است.

وی تاکید کرد: استقرار دوباره نیروهای پلیس فدرال در کرکوک و سایر مناطق اقدامی قانونی و مطابق با فصول قانون اساسی کشور است و ما به دنبال حفظ امنیت شهروندان در این مناطق هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه