English

فاصله گرفتن اعضای ارشد «حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان» از ژنرال «دوستم»

رسانه انگلیسی گزارش داد که برخی از اعضای ارشد «حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان» پس از فاصله گرفتن از ژنرال دوستم رهبر این حزب، با اشرف غنی توافقاتی را انجام داده‌اند.

فاصله گرفتن اعضای ارشد «حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان» از ژنرال «دوستم»

به گزارش خبرگزاری موج، گفته می‌شود که سه نفر از اعضای ارشد «حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان» از «عبدالرشید دوستم» رهبر این حزب فاصله گرفته‌اند.

«نورالله سادات» از افراد نزدیک به ژنرال دوستم به «بی بی سی» گفت که در آخرین نشست اعضای این حزب به عنوان رئیس انتخاب شدکه در وزارت دادگستری افغانستان نیز نام وی به عنوان رئیس ثبت شده است.

گفتنی است که ژنرال دوستم از اردیبهشت ماه سال جاری به ترکیه رفته و اپوزیسیونی علیه دولت افغانستان به نام «شورای عالی ائتلاف نجات افغانستان» ایجاد کرده است.

سادات در این باره گفت که فکر نمی‌کند معاون اول ریاست جمهوری افغانستان بزودی به افغانستان بازگردد و افزود که با ژنرال دوستم نیز روابط خود را قطع کرده است.

دو عضو ارشد دیگر حزب جنبش ملی نیز که خواستند نامشان فاش نشود، اظهار داشتند که از دوستم فاصله گرفته و روابط خود را با وی قطع کرده‌اند.

سادات همچنین اظهار کرد: چندی قبل برخی از افراد نزدیک به دوستم و اعضای ارشد حزب جنبش ملی افغانستان با «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان دیدار کردند.

وی افزود: در این دیدار «شاکر کارگر» مشاور دوستم، «نقیب‌الله فایق» رئیس اداره استاندارد، «خیرالله انوش» والی اسبق «سمنگان»، «محمدالله بتاش» وزیر سابق حمل و نقل، «سید کامل آقا» و «عنایت‌الله کمال» همه از اعضای ارشد حزب جنبش و «عالم ساعی» از موسسان این حزب حضور داشتند.

«عنایت‌الله فرهمند» رئیس دفتر دوستم نیز گفت که دیدار اعضای حزب جنبش با غنی بدون اطلاع دوستم صورت گرفته است.

وی افزود که این افراد نه به نمایندگی از ترک‌تبارها، بلکه برای کسب میز ریاست با غنی دیدار کرده‌اند و پیش‌بینی کرد که در روزهای آتی به مناصب دولتی دست می‌یابند.

این در حالی است که «بشیر احمد ته‌ینج» سخنگوی دوستم نیز اخیرا گفته بود که «شورای عالی نجات افغانستان» در نظر دارد تا اختیارات غنی را محدود کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه