English

معلمان در اقلیم کردستان عراق و علیه سیاست‌های ریاضت اقتصادی تظاهرات کردند

معلمان منطقه کردستان عراق در اعتراض به اجرای سیاست‌های ریاضت اقتصادی از سوی مقامات اقلیم کردستان عراق در شهر سلیمانیه تظاهرات کردند.

معلمان در اقلیم کردستان عراق و علیه سیاست‌های ریاضت اقتصادی تظاهرات کردند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از NTR، معلمان در اقلیم کردستان عراق در شهر سلیمانیه جمع شده و علیه سیاست‌های ریاضت اقتصادی مقامات اقلیم کردستان عراق تظاهرات کردند.

آنها در این تظاهرات اعلام کردند که مقامات اقلیم کردستان باید درخواست‌های سال گذشته آنها را عملی کنند.

این معلمان در بیانیه خود اعلام کردند: مقامات کردستان عراق به وعده‌های سال گذشته خود عمل نکرده و آنها تا تحقق کامل اهداف خود به تظاهرات ادامه خواهند داد.

معلمان همچنین اعلام کردند: در صورتی که مقامات اقلیم کردستان خواسته‌های آنها را برآورده نکنند اقدامات بیشتری را علیه آنها انجام خواهند داد.

این بیانیه تأکید می‌کند ما به اختلاف موجود بین مردم و مقامات سطح بالای اقلیم کردستان عراق از طریق افزایش فشارهای مدنی ادامه خواهیم داد.

عثمان گلپی یکی از معلمان معترض گفت: ما خواسته‌های سال گذشته خود را داریم که هیچ‌کدام اجرایی نشدند و نه‌تنها شرایط بهتر نشده بلکه نسبت به سال گذشته بدتر هم شده است.

گلپی همچنین گفت که معلمان در این تظاهرات از مقامات اقلیم کردستان می‌خواهند تا به کسر بخشی از حقوق آنها خاتمه دهند.

در ماه فوریه سال 2016 میلادی مقامات اقلیم کردستان عراق از برنامه‌ای برای کاهش 15 تا 75 درصدی حقوق کارکنان دولتی در این منطقه به عنوان اجرای بخشی از سیاست ریاضت اقتصادی در این منطقه خبر داده‌اند.

از سال 2014 تاکنون به دلیل کاهش بودجه اختصاصی دولت مرکزی عربستان به اقلیم کردستان، هزینه‌های جنگ با داعش، ورود آوارگان سوری و همچنین ورود آوارگان عراقی که به کردستان پناه برده‌اند در کنار کاهش قیمت نفت در بازار جهانی، رکود شدیدی را شاهد بوده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه