English

راهپیمایی روز امام حسین (ع) در اتریش برگزار شد

مراسم راهپیمایی به مناسبت «روز امام حسین (ع)» روز شنبه همزمان با تاسوعای حسینی با حضور صدها تن از مسلمانان و شیعیان از ملیت های مختلف با شکوه خاصی در مرکز شهر وین برگزار شد.

راهپیمایی روز امام حسین (ع) در اتریش برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، راهپیمایی سالیانه روز امام حسین علیه‌السلام (Imam Hussein Tag) در اتریش امسال نیز همانند سالهای گذشته در خیابان 'ماریا هیلف' در مرکز شهر وین از ساعت ساعت 15 تا 17 برگزار شد. در این راهپیمایی که با هدف معرفی نهضت حسینی و آشنایی مردم و جوانان اتریش با نهضت امام حسین علیه السلام برگزار می شود، شیعیان و مسلمانان از ملیت های مختلف از جمله ایرانی، افغانستانی، پاکستانی ، عراقی ، سوری و ملیت های دیگر حضور داشتند. در حین برگزار مراسم بروشورهای معرفی آن حضرت به زبان آلمانی در بین جمعیت تقسیم شد.
این راهپیمایی به همت مرکز اسلامی امام علی (ع) وین و با همراهی اعضای مجمع اهل بیت علیهم السلام اتریش هر سال در آخرین شنبه پیش از عاشورا برگزار می شود که امسال این راهپیمایی به علت تقارن با روز تاسوعای حسینی از شکوه و جلوه کم سابقه ای برخوردار بود.
در حاشیه این مراسم، جوانان و نوجوانان داوطلب با تقدیم شاخه های گل و بروشورهایی با عنوان 'امام حسین کیست؟' به زبان آلمانی ، مردم و جوانان اتریشی را با نهضت امام حسین آشنا می کردند.
راهپیمایان همچنین با قرائت بیانیه ای ضمن گرامیداشت یاد سرور شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش، خواستار پایان یافتن تجاوز و خشونت در سراسر جهان شدند و آینده ای روشن مملو از آزادی، صلح و عدالت برای همه انسانها آرزو کردند.
حجت الاسلام محسن زاده رئیس مرکز اسلامی امام علی وین در پایان این مراسم در سخنان کوتاهی از حضور همه ارادتمندان اهل بیت علیهم السلام و همچنین نیروهای امنیتی و پلیس اتریش برای تامین امنیت مراسم تشکر و قدردانی کرد.
عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در اتریش هر سال از ابتدای ماه محرم در مراسم سوگواری در مرکز امام علی (ع) شهر وین شرکت می کنند. در روز عاشورا نیز مراسم سوگواری در این مرکز برگزار می شو.
اروپام**1078*شس*1613* خبرنگار: بابک جعفری*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی