English

در پی بیماری مشکوک دیپلمات های آمریکایی

دیپلمات های آمریکایی کوبا را ترک می کنند

در پی مشاهده علائم خاص بیماری در 21 تن از دیپلمات‌های آمریکایی و اعضای خانواده‌شان وزارت خارجه آمریکا خواستار خروج کارمندان غیر ضروری از کوبا شد.

دیپلمات های آمریکایی کوبا را ترک می کنند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز این منابع اعلام کردند: برنامه وزارت امور خارجه آمریکا که نهایی شده و ممکن است ظرف چند روز آینده اعلام شود، خواستار خروج کارمندان غیرضروری و خانواده‌های دیپلمات‌ها می‌شود.

اما هنوز مشخص نیست که آیا ترک کوبا داوطلبانه خواهد بود یا اجباری و یکی از مقامات آمریکایی اعلام کرد: برخی جزئیات هنوز مشخص نشده‌اند.

مقامات آمریکا می‌گویند: 21 تن از دیپلمات‌های آمریکایی و اعضای خانواده‌شان دچار علائم بیماری از جمله از دست دادن شنوایی، سرگیجه و حالت تهوع شده‌اند. به گفته یکی از مقامات کانادایی چند تن از دیپلمات‌های کانادایی در کوبا نیز دچار چنین علائمی شده‌اند.

این در حالی است که دولت کوبا هر گونه نقش داشتن در این رویداد را رد و تحقیقاتی را آغاز کرده است. اما تاکنون این تحقیقات نتوانسته علت وقوع این علائم را مشخص کند.

پیشنهادات در خصوص کاهش تعداد دیپلمات‌های آمریکایی در هاوانا از زمان دیدار رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا با برونو رودریگز همتای کوبایی‌اش در واشنگتن مطرح شده که در خصوص این مساله با یکدیگر مذاکره کردند.

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: تیلرسون در حال بررسی تمامی گزینه‌های مربوط به حفاظت بهتر از پرسنل آمریکایی در کوباست.

مارکو روبیو سناتور جمهوری خواه آمریکایی که یکی از منتقدان صریح دولت کوبا است، به این تصمیم وزارت امور خارجه اشاره کرد و گفت: هر گونه کاهش تعداد دیپلمات‌های آمریکایی در سفارت واشنگتن در هاوانا باید با کاهش تعداد برابری از کارکنان سفارت کوبا در واشنگتن همراه باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی