English

حمله الشباب به پایگاه ارتش سومالی ۱۷ کشته برجا گذاشت

گروه تروریستی الشباب امروز (جمعه) اعلام کرد، نیروهایش در سومالی با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده و تفنگ به یکی از پایگاه‌های ارتش در اطراف موگادیشو پایتخت این کشور حمله کرده، جان ۱۷ سرباز را گرفته و کنترل این پایگاه و یکی از شهرهای نزدیک آن را به دست گرفتند.

حمله الشباب به پایگاه ارتش سومالی ۱۷ کشته برجا گذاشت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، ساکنین این منطقه و مقامات سومالی نیز وقوع این حمله را تایید کرده اما هیچ جزئیاتی را خصوص تعداد تلفات منتشر نکرده‌اند.

عبد العزیز أبو مصعب، سخنگوی بخش عملیات نظامی گروه تروریست الشباب امروز گفت: پس از نماز صبح دو تن از "مجاهدین گروه ما" به پایگاه نظامی بریره با خودروهای بمب گذاری شده حمله کردند. ما ۱۷ سرباز را کشته و هفت کامیون مملوء از مسلسل را تصرف کردیم.

وی افزود: سربازان دیگر این پایگاه به طرف جنگل فرار کردند و ما در حال حاضر کنترل این پایگاه و روستا را بر عهده داریم.

بریره در ۵۰ کیلومتری جنوب غرب موگادیشو واقع است.

الشباب قصد داد تا دولت موگادیشو را سرنگون و تفسیر خود از اسلام را در این کشور اعمال کند. سومالی از سال ۱۹۹۱ درگیر جنگ بوده است.

الشباب که یک گروه مرتبط با القاعده است در سال ۲۰۱۱ میلادی از پایتخت سومالی بیرون رانده شد اما همچنان به اهداف امنیتی و دولتی و همچنین غیرنظامیان حمله می‌کند. آنها همچنین نیروهای حافظ صلح اتحادیه آفریقا را هدف قرار می‌دهند.

علی نور معاون استاندارد منطقه شبلی سفلی واقع در جنوب سومالی یعنی جایی که شهر بریره در آن واقع است، وقوع این درگیری را تایید کرد، اما جزئیاتی را در خصوص تلفات آن مطرح نکرده است..

ساکنان بریره نیز وقوع این حمله را تایید کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه