English

جان هانتسمن سفیر جدید آمریکا در روسیه شد

جان هانتسمن، فرماندار سابق ایالت یوتا از سوی سنای آمریکا به عنوان سفیر واشنگتن در مسکو منصوب شد.

جان هانتسمن سفیر جدید آمریکا در روسیه شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری تاس، جان هانتسمن در جریان جلسه انتصابش گفت: من در تلاشم تا به عنوان سفیر جدید آمریکا در واشنگتن با سعه صدر وظایف خود را پیش ببرم.

وی افزود: بسیار مفتخرم که به عنوان سفیر آمریکا در روسیه به کشورم خدمت می‌کنم. من بسیار مشتاقم که به تیم سفارت آمریکا در مسکو بپیوندم.

هانتسمن در ادامه گفت: آمریکا هیچ گزینه دیگری جز مذاکره با روسیه برای حل مسائل جهانی ندارد. من آماده‌ام تا با مقامات روسیه در خصوص مسائلی چون مبارزه با تروریسم، کنترل تسلیحاتی و منع گسترش تسلیحات اتمی و همچنین حل سیاسی جنگ داخلی سوریه و بحران اوکراین مذاکره کنم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ۲۱ ژوئیه هانتسمن را برای این سمت به مجلس علیا معرفی کرد. کمیته روابط خارجه سنا روز سه شنبه با اتفاق آراء از هانتسمن حمایت کرد.

پس از رای گیری نهایی سناتور اورین هاچ در بیانیه‌ای گفت: هانتسمن انتخاب درست برای این سمت است چراکه دارای هوش و تجربه بالاست.

هانتسمن ۵۷ ساله بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ میلادی به عنوان فرماندار ایالت یوتا خدمت کرد. وی به زبان چینی نیز مسلط است. این سیاستمدار در سال ۱۹۹۲ میلادی یعنی هنگامی که در سن ۳۲ سالگی به عنوان سفیر آمریکا در سنگاپور منصوب شد، جوان‌ترین سفیر تاریخ آمریکا در یک قرن گذشته محسوب می‌شد.

وی توسط باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا به عنوان سفیر واشنگتن در چین منصوب شد و از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ میلادی در این سمت خدمت کرد. مجله فوربز ثروت وی را در سال ۲۰۱۶ میلادی برابر یک میلیارد دلار برآورد کرده است.

هانتسمن جایگزین "جان تفت" خواهد شد که در ژوئیه سال ۲۰۱۴ میلادی برای این سمت منصوب شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه