English

کلینتون سخنان ترامپ در سازمان ملل را غیر دیپلماتیک خواند

هیلاری کلینتون لحن صحبت و ادبیات دونالد ترامپ در سازمان ملل حالت دیپلماتیک نداشت.

کلینتون سخنان ترامپ در سازمان ملل را غیر دیپلماتیک خواند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دیلی میل، هیلاری کلینتون، رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2016 به انتقاد از سخنرانی ترامپ در سازمان ملل پرداخت و گفت که لحن صحبت وی تاریک و خطرناک بود، درحالیکه باید حالت دیپلماتیک تری داشت.

وی در یک برنامه تلویزیونی درباره سخنرانی ترامپ گفت: به نظرم بسیار تاریک، خطرناک و نه از نوعی که رهبر بزرگترین کشور دنیا باید ارائه دهد.

کلینتون معتقد بود که لحن وی باید دیپلماتیک می‌بود: چیزی که امیدوار بودم رئیس‌جمهور می‌گفت این جملات بود که: ما این موضوع را برای متحدانمان، منطقه و حتی کشورمان خطرناک می‌دانیم. از تمام ملتها می‌خواهیم که با ما برای پایان دادن به تهدید ناشی از کیم جونگ اون همکاری کنند.

وی در ادامه گفت: و او را " مرد موشکی" خطاب نمی‌کردم اما مشخصا اعلام می‌کردم که ما هرنوع حمله به دوستان و خود را تحمل نخواهیم کرد.

ترامپ در بخش دوم سخنان خود، تا آنجایی که می‌توانست از القاب «پلید»، «فاسد»، «یاغی»، «دیکتاتوری»، «شریر» و ... برای کره شمالی و ایران استفاده کرد. اوج سخنرانی ترامپ شاید همان تهدید او به «نابودی کره شمالی» بود. او کره شمالی، یک کشور عضو سازمان ملل را علنا تهدید به نابودی کرد،  در عوض، رهبر کره شمالی را «مرد موشکی» خواند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه