English

حمایت معمار پرویسترویکا از ولادیمیر پوتین

میخائیل گورباچف رئیس جمهوری شوروی در کتاب جدید خود از "ولادیمیر پوتین" بعنوان رهبری قدرتمند یاد کرده و تاکید نموده که به عقیده وی، خصوصیات مثبت رئیس جمهوری کنونی روسیه بسیار بیشتر از ویژگیهای منفی اوست.

حمایت معمار پرویسترویکا از ولادیمیر پوتین

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رسانه های روسیه، گورباچف تاکید کرد که پوتین نکات بسیار مثبتی دارد.

روابط پوتین و گورباچف در حال حاضر در عین پیچیده بودن، بسیار محترمانه است. گورباچف بارها از بسیاری از اقدامات پوتین در عرصه سیاست خارجی، از جمله برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه که منجر به تیرگی روابط اوکراین و کشورهای غربی با مسکو شد، حمایت کرده است. وی در کتاب جدید خود نیز در این باره نوشته است: «سایر کشورها باید از این اقدام روسیه استقبال می کردند، نه آنکه این کشور را مورد تحریم قرار می دادند.»

میخائیل گورباچف در آخرین مقاله ای که منتشر نموده از بسیاری از اقدامات آمریکا در عرصه بین المللی نیز انتقاد کرده و یادآور شده است: «محافل خاصی در ایالات متحده اصلا تمایلی برای مشارکت با روسیه ندارند و ترجیح می دهند روابط دو کشور مانند دوران اتحاد جماهیر شوروی بوده و هیچ همکاری بین دو کشور وجود نداشته باشد.» البته رهبر شوروی سابق یادآور شد که در زمان سفرش به ایالات متحده در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما از نظریه «پریسترویکا در روابط مسکو و واشنگتن» وی استتقبال شده بود. سخنان وی در آن زمان در رسانه های گروهی آمریکا بازتاب گسترده ای داشت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه