English

آمریکا باخروج از برجام منزوی خواهد شد

«بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین این کشور امروز (جمعه) درصفحه شخصی خود در توئیتر تاکید کرد: خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران، موجب انزوای واشنگتن خواهد شد.

آمریکا باخروج از برجام منزوی خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج، در حالی که مقام های کاخ سفید بارها ناخرسندی خود را از توافق هسته‌ای (برجام) اعلام کرده و به دنبال بهانه‌ای برای خروج از آن هستند، رودز با بیان این مطلب، افزود: خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران از سوی ترامپ، بحران هسته ای دیگری را ایجاد خواهد کرد.

این مقام پیشین آمریکایی یادآور شد: در حالی که باید همزمان با انزوای کشورهای مشابه (با ایران) به بحران کره شمالی بپردازیم.

رودز که از منتقدان جدی ترامپ به حساب می آید در توییتی دیگر، تصریح کرد: اگر ترامپ از توافق هسته ای با ایران خارج شود، قطعا آمریکا را منزوی خواهد کرد و متعاقب آن، به ایران قدرت خواهد بخشید.

در همین خصوص، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: رئیس جمهوری این کشور تعلیق تحریم های هسته ای ایران را برای 120 روز دیگر تمدید کرد.

هیتر نوئرت افزود: این اقدام به منظور حفظ انعطاف انجام شده و دولت آمریکا همچنان در حال تدوین سیاست جامع خود در قبال ایران است. 

دولت آمریکا هنوز تصمیم قطعی درخصوص ماندن و یا خروج از برجام را اعلام نکرده است.

دولت ترامپ در اقدامی متناقض روز پنجشنبه 18 فرد و شرکت ایرانی و خارجی را به اتهام ارتباط با سپاه پاسداران و حملات سایبری علیه آمریکا به فهرست تحریم وزارت خزانه داری این کشور افزود.

بنابر تصویب کنگره آمریکا، دولت این کشور هر 90 روز یکبار باید پایبندی یا عدم پایبندی ایران به برجام را تایید کند که ضرب العجل بعدی این دوره، یک ماه دیگر خواهد بود.

این در حالی است که ایران همواره بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاکید کرده و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بارها با تایید صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران اعلام کرده که ایران به اجرای برجام پایبند بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه