English

رزمایش نیروی دریایی چین

چین بدون اشاره به دلائل و مکان ، به برگزاری یک رزمایش دریایی گسترده اقدام کرد.

رزمایش نیروی دریایی چین

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری گلوبال تایمز،  جزییات زیادی از سوی ارتش درباره این رزمایش و زمان و مکان دقیق آن اعلام نشده و مشخص نشده که رزمایش با چه هدفی برگزار شده است.

با این وصف تارنمای گلوبال تایمز چین امروز نوشت که رزمایش روزهای گذشته در دریای شرقی در سطحی بسیار گسترده برگزار شده است.

این نشریه می افزاید که نیروی دریای از ناوشکن های مجهز به موشک های هدایت شونده و کشتی های جنگی در این تمرینات بهره گرفته است.

رزمایش با شلیک موشک و تیراندازی با تیربارها همراه بوده و بخشی از آن شلیک به سمت جزایر بوده است.

شنبه این هفته هم ژاپن اعلام کرد که نظامیان نیروی هوایی این کشور با استفاده از جنگنده های اف 15 به همراه بمب افکن های بی 1 بی آمریکا بر فراز دریای شرقی رزمایشی برگزار کرده اند.

این رزمایش ها در حالی برگزار می شود که چین و ژاپن در دریای شرقی و بر سر مالکیت بر جزایری که چین آن را 'دیایویو' می نامد دچار اختلاف هستند.

از سوی دیگر ژاپن به دنبال تغییر نام دریای شرقی به دریای ژاپن است اقدامی که می تواند منازعات میان این کشور و کره جنوبی و چین را افزایش دهد.

دولت ژاپن بتازگی در بیانیه ای از اتباع خود در نقاط مختلف دنیا خواسته است هر سندی را که در آن نام دریای ژاپن نوشته شده است فوری اطلاع دهند.

در دریای شرقی مناقشات زیادی میان توکیو با کره جنوبی و چین وجود دارد کره ای ها هم برخی از جزایر منطقه را 'دوکدو' و متعلق به خود می دانند.

توکیو می گوید که از قرن نوزدهم دریای شرقی را در عرصه بین المللی دریای ژاپن می نامیده اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه