English

رئیس «جبهه ترکمانی» عراق فاش کرد

انتقال عناصری از «پ.ک.ک» به کرکوک و اعتراض مردم ترکمان

رئیس جبهه ترکمانی عراق از سناریوی جدید استاندار کرکوک علیه ترکمانی‌های این استان و استقرار 200 نیروی پ‌ک‌ک در یکی از پایگاه‌های نظامی کرکوک خبر داد.

انتقال عناصری از «پ.ک.ک» به کرکوک و اعتراض مردم ترکمان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری موج، «ارشد الصالحی» رئیس حزب «جبهه ترکمانی» عراق طی بیانیه‌ای از اجرای سناریویی علیه ترکمانی‌ها به دست استاندار کرکوک پرده برداشت.

این سیاستمدار عراقی گفت: استاندار کرکوک، مجوز استقرار 200 نظامی کُرد را در پایگاه نظامی «کیوان» واقع در شمال غرب کرکوک صادر کرده است.

به نوشته پایگاه خبری «قرطاس» عراق، الصالحی در این بیانیه درباره پیامدهای این اقدام استاندار کرکوک و تشدید بحران در منطقه ابراز نگرانی و اعلام کرد: بازی جدیدی علیه مناطق ترکمانی‌ در عراق در جریان است. چرا استاندار کرکوک، عناصری از پ‌ک‌ک را به این استان آورده است و در عین حال اجازه نمی‌‌دهد ترکمانی‌ها برای دفاع از خود، مسلح شوند؟

وی افزود: اگر ورود عناصر پ‌‌ک‌ک به شهر کرکوک به بهانه مبارزه با تروریسم است، ما به عنوان ترکمانی‌ها خود به مبارزه با این گروه تروریستی در شهرمان می‌پردازیم. مردم ترکمانی در عراق انتظار دارند که دولت مرکزی و نیز آمریکا، درباره این مسئله‌ موضع‌گیری کنند. آمریکا بخوبی از جریان حضور عناصر مسلح حزب کارگران کردستان در کرکوک، آگاه است.

رئیس جبهه ترکمانی عراق درباره مسئله همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان بار دیگر اعلام کرد که ترکمانی‌ها با این همه‌پرسی مخالفند و آن را رد می‌کنند. نتایج این همه‌پرسی نیز برای ترکمانی‌ها الزام آور نیست.

الصالحی تاکید کرد: برگزاری همه‌پرسی در مناطق تحت سیطره پیشمرگه از جمله کرکوک، به منزله اشغال این مناطق است و گویی، داعش این مناطق را ترک کرده که نیروهای پیشمرگه بر آن سیطره یابند.

وی با انتقاد از مواضع صرفا لفظی کشورهای همسایه در قبال جدایی‌طلبی منطقه کردستان تصریح کرد: دولت کردی در شمال عراق، تنها طرفی است که از ظهور داعش سود برده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه