English

دویچه وله:

نتانیاهو و همسرش روزهای سختی دارند

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همسرش سارا به خاطر اتهاماتی مبنی بر رشوه‌خواری و فساد مالی زیر فشار هستند. این امکان وجود دارد که به زودی علیه همسر نتانیاهو اعلام جرم شود.

نتانیاهو و همسرش روزهای سختی دارند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دویچه وله آلمان، روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت که اعلام جرم علیه همسر نتانیاهو به احتمال زیاد بزودی صادر خواهد شد. از قرار، سارا نتانیاهو حدود یک ماه پیش از طرف مقامات اسرائیل بازجویی شده است.

اتهام سارا نتانیاهو استفاده از بودجه دولتی برای مصارف شخصی اعلام شده است. او این اتهامات را واهی و بی‌پایه می‌داند و آنها را به شدت رد می‌کند. روزنامه اسرائیلی هاآرتص هزینه احتمالی از این فساد مالی را حدود ۹۴ هزار یورو ارزیابی کرده است.

بنیامین نتانیاهو، در گذشته در باره چنین اتهامامی علیه همسرش، به شوخی به خبرنگاران گفته بود اینها "مهم‌ترین موضوع‌های جهان" هستند. موضوع‌هایی چون "تعویض یک لامپ" یا "یک فنجان چای برای پدر."

به گزارش دویچه وله، شخص نتانیاهو نیز به خاطر اتهاماتی مبنی بر رشوه‌خواری و فساد مالی زیر فشار است. در ماه اوت دادگاهی در اسرائیل اعلام کرد که از چندماه پیش دو تحقیق جداگانه درباره اقدامات مالی نخست وزیر این کشور در جریان است که احتمال می‌رود به اعلام جرم علیه او منجر شود.

در دادگستری اسرائیل سه پرونده تحقیقاتی جداگانه درباره نتانیاهو تشکیل شده که موضوع واحدی دارند: دریافت رشوه و سوءاستفاده مالی.

طبق یک پرونده، نخست وزیر اسرائیل طی سال‌های طولانی از دوستان بازرگان خود هدایایی مانند سیگارهای گران‌قیمت دریافت کرده است. رسانه‌های اسرائیل این پرونده را "پرونده ۱۰۰۰" نامیده‌اند.

مطابق پرونده دیگری موسوم به "پرونده ۲۰۰۰" نتانیاهو با ناشر روزنامه پرنفوذ "یدیعوت اخرونوت" (آخرین اخبار) قرارومدارهایی گذاشته است. این ناشر  متعهد شده در نشریات خود تصویر مثبتی از اقدامات دولت منتشر کند و در عوض نتانیاهو قول داده که روزنامه رقیب یدیعوت اخرونوت را زیر فشار بگذارد.

پرونده‌ دیگر علیه بنیامین نتانیاهو (پرونده ۳۰۰۰) در ارتباط است با خرید زیردریایی از آلمان که رشوه خواری و فساد مالی در آن رخ داده است. در همین رابطه پلیس اسرائیل روز یکشنبه (۱۲ شهریور/ ۳ سپتامبر) شش مظنون را بازداشت کرد. گفته می‌شود در این پرونده نتانیاهو تنها ناظر بوده و بر امور امنیتی نظارت کرده است.

طبق قوانین اسرائیل صدور کیفرخواست علیه نتانیاهو او را به کناره‌گیری مجبور نخواهد کرد، اما فشار سیاسی بر او را به میزان زیادی افزایش می‌دهد. این سیاستمدار محافظه‌کار از ۱۱ سال پیش در رأس دولت اسرائیل قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه