English

حماس تصمیم به آشتی با «محمود عباس» گرفته است

یکی از اعضای ارشد حماس از تصمیم این جنبش برای آشتی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد.

حماس تصمیم به آشتی با «محمود عباس» گرفته است

به گزارش خبرگزاری موج، «احمد یوسف» از اعضای ارشد حماس اعلام کرد این جنبش تصمیم به آشتی و توافق نهایی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گرفته و تحولات مثبتی طی روزهای آینده اتفاق خواهد افتاد.

وی به خبرگزاری فلسطینی «سما» گفت فضا به سمت خوشبینی برای امکان تحقق آشتی فلسطینی و پایان اختلافات پیش می‌رود. تمایلی حقیقی نزد تمام طرف‌های فلسطینی از جمله «محمود عباس»، جنبش حماس و «محمد دحلان» عضو جدا شده فتح برای درمان دردهای ملت فلسطین وجود دارد زیرا همه حجم خطرات و چنددستگی فلسطینی را درک می‌کنند.

یوسف در واکنش به خبرهایی درباره تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای پایان اختلافات فلسطینی گفت: اگر اظهارات ترامپ درست باشد دولت آمریکا حجم خطر این اختلافات و ادامه آن را درک کرده است. ادامه این وضعیت، نوار غزه را به سمت افراط‌گرایی هل خواهد داد و اگر افزایش یابد محیطی حاصلخیز برای تروریسم خواهد بود و خسارت‌هایی به کل امنیت منطقه به ویژه امنیت مصر وارد خواهد کرد.

وی درباره توافق‌های میان حماس و دحلان و بازگشایی گذرگاه رفح گفت: روابط محکمی که با دحلان برقرار کردیم مانند «تیر خیر»-ی برای شتاب در پرونده آشتی با محمود عباس بود. دحلان به آشتی و نزدیکی با عباس تمایل است و جریان دحلان اعتراضی به مشروعیت وی ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه