English

نیروهای آمریکایی جدید ظرف چند روز وارد افغانستان می‌شوند

یکی از فرماندهان عالی‌رتبه ارتش آمریکا در خاورمیانه اعلام کرد، ظرف چند روز یا چند هفته نیروهای آمریکایی جدید در افغانستان مستقر خواهند شد. این استقرار نیرو پس از تبیین استراتژی جدید ترامپ در این منطقه انجام می‌شود.

نیروهای آمریکایی جدید ظرف چند روز وارد افغانستان می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ ژنرال جوزف ووتل، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا سه‌شنبه به خبرنگاران گفت، استقرار اولین گروه از پرسنل نظامی آمریکا "به سرعت" انجام خواهد شد.

 این مقام که به تازگی در افغانستان بود، در راه عربستان با رسانه‌ها صحبت کرد. طبق برآورد او استقرار نیروها احتمالا ظرف چند روز یا چند هفته انجام می‌شود.

به گفته ووتل، نیروهای جدید باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده نبرد شوند. او تاکید کرد: آنچه اکنون اهمیت دارد این است که به توانایی‌هایی دست یابیم که بتوانیم روی فصل کنونی مبارزات تاثیر بگذاریم.

این اظهارات در پی اعلام استراتژی جدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای افغانستان مطرح شد. در حالی که انتظار می‌رفت چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری آمریکا گزینه خاتمه این جنگ ۱۶ ساله را انتخاب کند، ترامپ گفت نیروهای آمریکایی همچنان به مدت نامعلومی در آن کشور می‌مانند.

ترامپ همچنین از متحدانش در ناتو از جمله انگلیس خواست تا اقدام به افزایش نیرو کنند.

مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس هم در واکنش عملکرد ترامپ را ستود.

با این وجود، در روسیه تصمیم "جنگ تا پیروزی" ترامپ مورد انتقاد قرار گرفت و یک سناتور ارشد روس گفت،‌ واشنگتن هرگز قصد نداشته به حضور نظامی خود در افغانستان پایان دهد.

سناتور "فرانتس کلینتسویچ" از کمیته دفاعی و از کهنه‌سربازان کمپین شوروی در افغانستان گفت: ایالات متحده هرگز افغانستان را ترک نخواهد کرد و هرگز هم چنین قصدی نداشته است. آنجا منطقه‌ای کلیدی برای آنهاست و می‌توانند روی پاکستان، هند و چین نفوذ داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه