English

هراس مردم ژاپن از موشک های کره شمالی

در پی هشدار و تهدید کره شمالی مبنی بر هدف قرار دادن پایگاه های نظامی آمریکا در جزیره گوام، مردم ژاپن از اینکه مبادا تعدادی از این موشک ها در خاک کشورشان فرود آید، به شدت ابراز نگرانی کرده اند.

هراس مردم ژاپن از  موشک های کره شمالی

 به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس برنامه شبیه سازی شده که طراحی آن در کره شمالی در جریان است این موشک ها پس از عبور از فراز ژاپن در 30 یا 40 کیلومتری گوام فرود خواهند آمد.

کره شمالی تصریح کرده است که قصد دارد در صورت لزوم با چهار فروند موشک به جزیره گوام که محل استقرار بمب افکن های اتمی و راهبردی آمریکاست، حمله کند.

در همین رابطه یک نظرسنجی در ژاپن صورت گرفته که نتایج آن از نگرانی های شدید مردم این کشور از حمله کره شمالی به گوام حکایت دارد.

افزایش نگرانی مردم ژاپن

بر اساس نتایج این نظر سنجی که توسط تارنمای ژاپن تایمز منتشر شده، مردم ژاپن نگرانند که در صورت حمله کره شمالی به گوام، پایگاه های نظامی ژاپن نیز مورد هدف موشک های کره شمالی قرار بگیرد.

آنها می گویند که اگر قرار بر درگیری باشد و کره شمالی با موشک های حامل کلاهک های اتمی به این پایگاه ها حمله کند، آنها هیچ مامن و پناهگاهی ندارند که خود را فورا به آنجا برسانند.

رهبر کره شمالی

البته در این بین برخی از ژاپنی ها می گویند که فعلا خطر جنگ وجود ندارد اما اعلام کرده اند که چون کشورشان متحد نظامی آمریکاست باید پیامدهای آن را نیز بپذیرد.

موضع گیری نخست وزیر ژاپن

با بالا گرفتن موج نگرانی های مردمی در ژاپن شینزو آبه نخست وزیر این کشور نیز گفته است که دولت هر چه در توان دارد برای دفاع از مردم بکار خواهد گرفت.

وی گفت: استقرار سامانه های موشکی پاتریوت در ژاپن برای هدف قرار دادن موشک های کره شمالی که احتمالا به حریم ژاپن نزدیک شود از جمله برنامه های در حال انجام است.

بر اساس منابع نظامی ژاپن، برخی از این سامانه ها هم اکنون به دستور وزارت دفاع در مناطق غربی این کشور استقرار یافته است.

ژاپن به دلیل اینکه بیشترین پایگاه ها و نیروهای نظامی آمریکا را در منطقه در خود جای داده نگران حملات تلافی جویانه کره شمالی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه