English

حماس از حمایت های ایران تقدیر کرد

هیات رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) به دیدار چهار روزه خود از تهران به منظور مشارکت در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس جمهور ایران پایان داد.

حماس از حمایت های ایران تقدیر کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این سفر به دعوت مراجع ایرانی به منظور مشارکت هیات حماس در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهور ایران و در شرایط ناشی از محاصره باریکه غزه صورت گرفت و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس هیاتی از رهبران این جنبش در خارج را مامور سفر به غزه کرد.

این هیات که ریاست آنرا "عزت رشق" عضو دفتر سیاسی حماس بر عهده داشت و تعدادی از رهبران حماس؛ از جمله صالح عاروری، اسامه حمدان و زاهر جبارین به همراه خالد قدومی نماینده حماس در تهران در آن حضور داشتند، پس از دیدار با مقامات ایرانی به سفر خود پایان دادند.

با وجود اینکه بیش از 100 هیات خارجی در مراسم تحلیف حسن روحانی شرکت کرده بودند، اما دیدارهای متعدد با مقامات ایرانی پس از مراسم تحلیف، هیات حماس را در کانون توجهات قرار داد و در جریان دیدارهای برگزار شده مسائل متعددی مانند قدس و یورش صهیونیست ها به مسجد الاقصی، محاصره غزه، انتفاضه قدس و روابط دوجانبه و لزوم پیشبرد این روابط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علاوه بر این، این سفر هیات حماس در کانون توجه گسترده رسانه های ایرانی و منطقه ای قرار گرفت و اظهارات رهبران حماس و مسئولان ایرانی در جریان دیدارها و پس از آنها در باره روابط دوجانبه باعث اهمیت بیشتر این سفر شد.

هیات حماس برنامه های خود را با حضور در مراسم تحلیف روحانی آغاز کرد و پس از آن دیدارهای متعددی میان این هیات و مسئولان نهادهای حکومتی و نیز مقامات برجسته ایرانی برگزار شد.

این دیدارها با نشست هیات حماس با دکتر کمال خرازی وزیر امور خارجه سابق و رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. این شورا مسئول تدوین کلیات سیاست خارجی ایران است و 12 سال قبل توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تاسیس شده است و ایشان خود رئیس و اعضای این شورا را انتخاب می کند.

طرفین در این دیدار به بررسی روابط دوجانبه و لزوم توسعه مداوم و عمیق این روابط و نیز بررسی آخرین تحولات عرصه فلسطین و توطئه های طراحی شده علیه مساله فلسطین پرداختند.

هیات حماس روز یکشنبه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی و وزیر خارجه اسبق ایران دیدار کرد.

در این دیدارها روابط دوجانبه و لزوم باز کردن صفحه جدید در این روابط به منظور مقابله با رژیم صهیونیستی مورد بررسی قرار گرفت.

روابط حماس و تهران به دنبال اختلاف نظر بر سر بحران سوریه به تیرگی گرایید، اما در طول این مدت در سطح مختلف ادامه پیدا کرد.

خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران با اشاره به باز شدن صفحه جدید در روابط طرفین اعلام کرد تمامی مسئولان ایرانی که ما با آنها دیدار کردیم، بر اهمیت این روابط، به فراموشی سپردن گذشته و باز کردن صفحه جدید در راستای مقابله با رژیم صهیونیستی و توطئه های آن و نیز حمایت از پایداری ملت فلسطین تاکید کردند.

وی افزود: «مقامات ایرانی به اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به خاطر تصدی این سمت پیام تبریک فرستادند و از او برای سفر به تهران دعوت کردند.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی