English

تیلرسون: روابط با مسکو ممکن است بدتر شود

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا که قرار است طی هفته جاری با سرگئی لاوروف همتای روسی خود دیدار کند، پیش بینی کرد روبط روسیه و آمریکا در پایین ترین سطح قرار دارد و «ممکن است از این هم بدتر» شود.

تیلرسون: روابط با مسکو ممکن است بدتر شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، تیلرسون در گفتگو با خبرنگاران در مورد افق اقدامات وزارت امور خارجه آمریکا با گذشت شش ماه از آغاز دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ  رئیس جمهور آمریکا، تصریح کرد:«روابط با مسکو بسیار متشنج است.» 

وی افزود:« از دوران پایان جنگ سرد تاکنون، روابط در پایین ترین سطح قرار دارد. اوضاع بد است و ممکن است بدتر نیز شود.»

در حالی که پیش بینی می شد با روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا روابط سیاسی میان واشنگتن و مسکو گرمتر شود، با مطرح شدن اتهاماتی در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، دو کشور تحریم هایی علیه یکدیگر اتخاذ کردند.

کنگره آمریکا تحریم های جدید اقتصادی علیه مسکو اتخاذ کرد و ترامپ قرار است آنها را امضاء کند. در واکنش به این اقدام روسیه کاهش قابل توجه دیپلمات های آمریکایی را در خاک روسیه خواستار شد.

تیلرسون تصریح کرد:«سوالی که حوادق هفته اخیر مطرح می کند، این است:‌ آیا روابط در حال بدتر شدن است، یا ما می توانیم ثبات را در روابطمان حفظ و به گونه ای اقدام کنیم که اختلافات ما بدون تبدیل شدن به مناقشه آشکار مدیریت شود؟»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه