English

اردوغان: تحریم ترکیه برای خود آلمان بیشترین بها را خواهد داشت

رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد شدید از تهدیدهای اخیر آلمان در اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه گفت: اگر برلین چنین کاری کند، خود بیشترین بها را پرداخت خواهد کرد.

اردوغان: تحریم ترکیه برای خود آلمان بیشترین بها را خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری موج به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: اگر شما فکر می‌کنید که با تهدید تحریم اقتصادی می‌توانید ترکیه را بترسانید، بدانید که خود در صورت وقوع چنین اتفاقی بیشتر بها را پرداخت خواهید کرد.

وی ادامه داد: ما می‌بینیم که شرکت‌های آلمانی باهوش‌تر و منطقی‌تر از سیاستمداران این کشور رفتار می‌کنند، سرمایه‌گذارهای آلمانی در ترکیه با وجود تهدیدهای سیاستمداران این کشور به سرمایه گذاری خود ادامه می‌دهند.

اردوغان اضافه کرد: دولت ترکیه هرگز سرمایه گذارهای خارجی را رد نمی‌کند، چندین قرن است که برخی از شرکت‌های آلمانی در ترکیه کار می‌کنند.

پس از انتقاد شدید برلین از اظهارات آنکارا مبنی بر اعمال تفتیش و بازرسی در شرکت‌های آلمانی فعال در ترکیه، مقامات آنکارا از مواضع خود عقب نشینی کرده و اعلام کردند که این مساله دچار سوءبرداشت شده است.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: علی‌رغم تصحیح این مساله، سیاستمداران آلمانی همچنان به دنبال افزایش تنش‌ها میان آنکارا و برلین هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • علیرضا

    هیچ تفتیشی از شرکتهای المانی قرار نبود بشه بلکه اینها همه تبایغات منفی المانها علیه ترکیه هست که در جریانه.واین مورد هم مثل بقیه فشارهای المان علیه ترکیه راه به جایی نخواهد برد .

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه