English

حمایت رئیس جمهوری و رئیس پارلمان لبنان از عملیات مقاومت علیه تروریست ها

ژنرال «میشل عون» رئیس جمهور و «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان با اعلام حمایت از عملیات رزمندگان مقاومت و نیروهای ارتش لبنان در بلندی های شهرک عرسال علیه گروه های تروریستی تکفیری از جمله داعش و جبهه النصره تاکید کردند که این عملیات، امنیت و ثبات را به لبنان و مرزهای آن باز می گرداند.

حمایت رئیس جمهوری و رئیس پارلمان لبنان از عملیات مقاومت علیه تروریست ها

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس جمهور لبنان عصر دیروز (دوشنبه) در جلسه ای با روسای نهادهای امنیتی – نظامی این کشور، با اعلام حمایت از عملیات چند روز اخیر علیه گروه های تروریستی تکفیری در بلندی های شهرک عرسال در شمال شرق لبنان و گفت: تحولات میدانی اخیر نتیجه مثبتی به دنبال خواهد داشت و اقدامات تجاوزگرانه گروه های تروریستی علیه شهروندان و نظامیان لبنانی را متوقف خواهد کرد. 

میشل عون افزود: این عملیات باعث بازگشت امنیت و ثبات به مرزها می شود. 

رئیس جمهور لبنان همچنین از آمادگی بالای ارتش این کشور برای مقابله با هرگونه تجاوزگری علیه خاک لبنان و حمایت از اهالی منطقه و پناهجویان سوری و برقراری امنیت در شهرک عرسال و حومه آن و روستاهای مرزی لبنان با سوریه قدردانی کرد. 

 در این نشست که در ' بعبدا' کاخ ریاست جمهوری لبنان با حضور روسای نهادهای امنیتی و نظامی این کشور از جمله ژنرال «جوزف عون» فرمانده ارتش، سرتیپ «نواف الجباوی» معاون ستاد مشترک عملیات، «آنطوان منصور» مدیر واحد اطلاعات ارتش، «جان شدیاق» مدیر واحد عملیات برگزار شد، ژنرال میشل عون در جریان آخرین تحولات مربوط به اوضاع امنیتی در مرزهای لبنان و سوریه و بلندی های شهرک عرسال و تحولات میدانی اخیر قرار گرفت. 

در این جلسه فرمانده ارتش لبنان گزارشی از وضعیت نظامی کنونی و تدابیر اتخاذ شده توسط ارتش برای حمایت از مرزها و جلوگیری از نفوذ تروریست ها ارائه کرد. 

مقامات امنیتی و نظامی لبنان همچنین گزارشی از تدابیر ارتش این کشور برای تامین سلامت شهروندان لبنانی و پناهجویان سوری در مناطق اطراف منطقه عملیات به رئیس جمهوری لبنان ارائه کردند.

**مقاومت به نیابت از همه لبنانی ها در بلندی های عرسال می جنگد 

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان هم از عملیات رزمندگان مقاومت در بلندی های شهرک عرسال و عملکرد ارتش لبنان در حمایت از مرزها و جلوگیری از نفوذ تروریست ها به داخل خاک لبنان قدردانی کرد. 

رئیس پارلمان لبنان که در دیدار با تنی چند از نمایندگان مجلس و شخصیت های لبنانی سخن می گفت، تصریح کرد: بلندی های شهرک عرسال بخشی از خاک لبنان است که تحت اشغال قرار دارد و ما موظف به آزاد سازی آن هستیم. 

وی تاکید کرد که جنگ مقاومت با تروریست ها در این منطقه، به نیابت از همه لبنان و لبنانی ها است درست مانند وقتی که در جنوب لبنان به نیابت از همه لبنانی ها با دشمن صهیونیستی می جنگید. 

نبیه بری افزود: ما امروز در شرایطی قرار گرفته ایم که معادله طلایی سه گانه ' ارتش، ملت، مقاومت' به بهترین وجه در لبنان تجلی پیدا کرده و ملت مانند همیشه، پشت سر ارتش و مقاومت قرار دارد و حامی آنها است. 

رئیس مجلس لبنان خاطرنشان کرد: یکی از صحنه های زیبای این رویداد در شهر مسیحی نشین «دیر الاحمر» تجلی پیدا کرد زمانی که اهالی این شهر اقدام به اهدای خون به مجروحان مقاومت در جنگ در بلندی های شهرک عرسال کردند. 

وی گفت: جای تعجبی ندارد که برادران مسیحی ما دست به چنین اقدامی می زنند چرا که در جنگ 33 روزه سال 2006 با صهیونیست ها نیز شاهد بودیم که چگونه کلیساها و دیرهای خود را در اختیار برادران خود قرار دادند. 

نبیه بری افزود: مردم لبنان خوب می دانند چه کاری و چه موقع درست است و کار امروز مردم دقیقا همان کاری است که باید انجام می گرفت. 

ارتفاعات القلمون غربی در خاک سوریه و بلندی هی شهرک عرسال در خاک لبنان یک منطقه به هم پیوسته است که طی سه سال اخیر شاهد تحرک گروه های تروریستی تکفیری و در صدر آنها داعش و جبهه النصره بوده است. 

عملیات برای آزادسازی این 2 منطقه با محوریت نیروهای مقاومت و حمایت ارتش های سوریه و لبنان از صبح روز جمعه (30 تیر-21 ژوئیه) آغاز شد و تاکنون ادامه داشته است. 

فرماندهی نیروهای مقاومت که بیش از 90 درصد مناطق اشغال شده توسط گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره را آزاد کرده اند، به اعضای این گروهک اولتیماتوم داده و خواسته اند تسلیم شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه