English

گفت و گوی تلفنی چاووش اوغلو با همتایان شماری از کشورهای اسلامی

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه با توجه به تحولات جاری در مسجدالاقصی و اقدامات غیر انسانی صهیونیست ها با شماری از وزیران خارجه کشورهای اسلامی گفت وگو کرد.

گفت و گوی تلفنی چاووش اوغلو با همتایان شماری از کشورهای اسلامی

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه دیپلماسی تلفنی‌اش با مقامات کشورها و سازمان های بین المللی با محور حوادث مسجدالاقصی، با ایمن الصفدی، همتای اردنی خود تحولات اخیر در شهر قدس را مورد ارزیابی قرار داد.

وی طی تماس های تلفنی با همتایان مصری ، پاکستانی، ازبک، اندونزیایی و همچنین دبیرکل سازمان همکاری در مورد تحولات فوق گفتگو کرد.

تنظامیان رژیم صهیونیستی  جمعه گذشته سه فلسطینی را به اتهام حمله مسلحانه در مسجدالاقصی به قتل رساند. دو پلیس زخمی اسرائیلی این حادثه نیز پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند.

به دنبال این رویداد، نیروهای امنیتی اسرائیل مسجدالاقصی را به روی نمازگزاران بستند. اما روز یکشنبه دو ورودی این مسجد با نصب گیت بازرسی الکترونیکی مجددا به روی نمازگزاران باز شد.

با این حال، مردم فلسطین با اقامه نماز جمعه در مناطق و خیابان‌های اطراف مسجدالاقصی، مخالفت خود با محدودیت های ایجاد شده در این مسجد را نشان می دهند.

پلیس اسرائیل با عقب نشینی در مقابل واکنشها و جمع آوری گیت های بازرسی الکترونیکی در ورودی های مسجد الاقصی، با دستگاه فلزیاب دستی نمازگزاران را بازرسی می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه