English

رئیس پارلمان سوریه:

حامیان تروریسم جایی در آینده سوریه نخواهند داشت

هدیه عباس در آخرین مصاحبه رسانه‌ای خود در مقام ریاست پارلمان سوریه به تسنیم گفت: نقشه روابط سوریه با کشورهای جهان مبتنی بر مواضع امروز آنها در قبال تروریسم است.

حامیان تروریسم جایی در آینده سوریه نخواهند داشت

به گزارش خبرگزاری موج خردادماه سال گذشته بود که خانم «هدیه عباس» که از منطقه دیرالزور به پارلمان سوریه راه یافته بود، به عنوان رئیس این پارلمان نتخاب شد؛ این نخستین بار بود که در یک کشورهای عرب‌زبان یک زن رئیس مجلس می‌شد. وی سال گذشته نیز سفری به تهران داشت.

وی در پاسخ به این سئوال که طی دو سال اخیر شاهد سفر تعداد زیادی هیئت پارلمانی خارجی به سوریه بودیم و شما هم در مجلس الشعب با بسیاری از آنها دیدار کردید، مهمترین پیام‌هایی که این هیئت‌ها با خود همراه داشتند، چه بود، آیا پیام‌هایی غیرعلنی همچون ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان سوریه و کشورهای دیگر یا پیام‌های دیگری به همراه داشتند؟  گفت:در حقیقت، ما در مجلس الشعب(پارلمان) کانال‌هایی را برای ارتباط پارلمانی با بسیاری از موسسات پارلمانی در جهان باز کردیم و درهای مجلس را به روی هیئت‌های پارلمانی گشودیم که تمایل خود را برای اطلاع یافتن از حقیقت اوضاع سوریه ابراز کردند.
وی افزود: ما دعوت‌نامه‌هایی برای بسیاری از پارلمان‌ها ارسال کردیم و از آنها خواستیم هیئت‌هایی را اعزام کنند تا از نزدیک و با چشمان خود حقایق آنچه را در سوریه می‌گذرد و از حملات هدفمند و برنامه‌ریزی شده تروریست‌ها و گروه‌های مسلح به مردم مطلع شوند.

رئیس پارلمان سوریه در این باره کهبیشتر هیئت‌هایی که به دمشق سفر کردند با برداشت‌های مختلفی نسبت به آنچه سیاستمداران و رسانه‌های غربی تبلیغ می‌کنند، خارج شدند، اینگونه سخنان خود را ادامه داد: این سفرها نتایج مثبتی به نفع ملت سوریه داشت و ما این هیئت‌ها را در جریان حقایق آنچه در سوریه می‌گذارد، قرار دادیم و پیام‌های ملت سوریه را به آنها منتقل کردیم و بر ضرورت ایستادن آنها در کنار دولت سوریه در نبرد با تروریسم و اهمیت لغو تحریم‌های اقتصادی یکجانبه تحمیل شده از سوی برخی کشورها بر ضد کشور و ملت ما و ضرورت همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی تاکید کردیم، زیرا این پدیده آینده نه تنها ملت‌های منطقه بلکه همه ملت‌های جهان را تهدید می‌کند.

اما در ارتباط با پیام‌های غیرعلنی، باید بگویم چنین پیام‌هایی وجود ندارد هر چند برخی هیئت‌ها حمایت خود را از عادی‌سازی روابط با سوریه اعلام کرده‌اند، به ویژه برادران تونسی و برخی شخصیت‌های مصری، ولی ما معتقدیم ازسرگیری روابط با برخی کشورهایی که روابط خود را با ما قطع کردند، پیش از آنکه مصلحت و منفعت سوریه باشد، مصلحت و منفعت آن کشورهاست، زیرا بهترین راه برای تبادل اطلاعات و تجارب در زمینه مبارزه با تروریسم است و ما امروز صاحب تجارب فراوانی شده‌ایم که می‌تواند به این کشورها که در معرض فجایع تروریسم قرار گرفته‌اند، کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه